חבר הכנסת ניסן סלומינסקי
חבר הכנסת ניסן סלומינסקיצילום: הלל מאיר/TPS

יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט, ח"כ ניסן סלומיאנסקי (הבית היהודי), חושש כי הצעתו של ראש הממשלה לפסקת התגברות מורחבת תיתקל בהתנגדות של שר האוצר ותעכב את פתרון בעיית המסתננים.

"אסור לבזבז את הזמן ולכן אני מציע שראש הממשלה יבדוק האם הוא מסוגל תוך כמה ימים לגבש הסכמה קואליציונית לחוק המורחב ואם לא אז לחזור למצב הקודם של פיסקת התגברות ספציפית בחוק המסתננים שלזה גם כחלון מסכים אחרת נשאר בלי כלום", אומר סלומינסקי לערוץ 7.

לדבריו, ''עדיף קודם לפתור את בעיית המסתננים ואחר כך לריב על החוק הכללי". סלומינסקי תוהה האם ראש הממשלה רוצה בחירות, ''אולי הוא רוצה להראות שכחלון תומך בבג"ץ והוא נלחם בבג"ץ כי זה פופולארי יותר. אני באמת לא יודע".

ח"כ סלומינסקי מסביר כי המלחמה על פסקת ההתגברות חיונית לאור ההתערבות של הבג"ץ בעבודת הרשות המחוקקת, "דמוקרטיה בנויה על שלושה אדנים, הרשות השופטת, הרשות המחוקקת והרשות המבצעת וכל עוד יש קווים ברורים מה שייך לכל רשות עולם כמנהגו נוהג אבל מה שקרה לפני יותר מעשור בתקופת נשיאותו של אהרון ברק כנשיא העליון, זה שבית המשפט העליון ניצל את חולשת הכנסת והפך את עצמו למחוקק הראשי.

"הוא גם מפרש את חוקי הכנסת ולא פעם הפוך מכוונת המחוקק. פתאום ראינו שבית המשפט כופה על הכנסת לחוקק חוקים תוך חודשיים או שהם מבטלים חוקים שלהבנתם אינם תואמים חוקי יסוד, איפה נשמע דבר כזה? ובנוסף הכניסה של הבג"ץ לפוליטיקה אם לפנות ישוב או לא והמחוקק צריך להתחנן שיתנו לו ארכה, לכן צריך לשים לזה סוף.

"אני משבח את שרת המשפטים שהציעה את חוק יסוד החקיקה שאמור לשים גבולות ולעשות סדר. כרגע החוק מונח על שולחן הממשלה ולא הגיע לועדת החוקה. לא כל מרכיבי הקואליציה מסכימים לחוק הזה", מספר סלומינסקי.