יצחק הרצוג
יצחק הרצוגצילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג (המחנה הציוני), נאם היום (חמישי) באירוע לציון יום השואה בעמותת "יד עזר לבנים" בחיפה.

בנאומו אמר הרצוג כי גם כיום, על אדמת אירופה, יש מי שמנסה להשכיח, לדחוק ולהקטין את חלקו בשואת היהודים.

''אנו לא ניתן לאיש להדחיק את זכר השואה, לטשטש או להסיר אחריות", הדגיש ח"כ הרצוג. ''הלקח שלה לא הסתיים עם שחרור אחרון המחנות. הלקח שלה ממשיך ומלווה אותנו גם היום, ומזכיר לנו כי מוסר ואנושיות עדיין צריכים להדריך אותנו, לצד שוויון בין בני האדם".

ראש האופוזיציה התייחס לרציחתה של ניצולת השואה מיריי קנול בחודש שעבר בצרפת ואמר כי "ביום השואה הזה אנו מוסיפים לרשימת הקורבנות היהודים גם את מיריי קנול שנרצחה החודש בצרפת – רק כי הייתה יהודייה.

''עשרות שנים אחרי שחרור אחרון המחנות – עדיין יש יהודים המשלמים מחיר על יהדותם. חובה של מדינת ישראל הוא חוב כפול: הגנה על המדינה ואזרחיה והגנה על היהודים באשר הם".

ח''כ הרצוג התייחס בסוף דבריו לאירועים האחרונים בסוריה, "אינני יכול בנסיבות אלה שלא להתייחס לרוע הנורא שאני רואים לא הרחק מכאן- מעבר לגבולנו הצפוני, כשילדים והוריהם נחנקים ונרצחים למוות בנשק כימי ובאכזריות אין קץ על ידי משטרו של הקצב מדמשק.

"אני קובע בצער שהסדר העולמי שנקבע לאחר מלחמת העולם השנייה כדי למנוע תופעות איומות שכאלה, קרס קריסה מוחלטת. אמנות, ארגונים בינלאומיים, מדינות ואזרחים לא מצליחים למנוע את הזוועות. הציווי המוסרי זועק למעשה כלל עולמי כנגד זוועות אלה, במיוחד ביום הזה", אמר יו"ר האופוזיציה.