ריבלין וברוש
ריבלין וברושצילום: תומר רייכמן

נכדתה של מיריי קנול הי"ד - ניצולת השואה שנרצחה על ידי מוסלמי בפריז לפני כחודש, צעדה היום (חמישי) במצעד החיים, לאחר שהוזמנה למצעד על ידי נשיא המדינה ראובן ריבלין.

הנכדה, סרן קרן ברוש, משרתת כקצינה בצה״ל. ״אני בטוח שסבתא הייתה גאה בך כל כך״, אמר לה הנשיא, ״נחרדתי ונעלבתי כל כך לשמוע את הבשורה הקשה. אני מבקש שתמסרי למשפחה את כל תמיכתנו״.

בשבוע שעבר שלח הנשיא אגרת תנחומים לבני משפחתה של קנול הי"ד. באגרת כתב ריבלין "בשמה של מדינת ישראל כולה, אני שולח את תנחומינו הכנים על מותה הנורא של הגברת מיריי קנול בפריס בשבוע שעבר.

''העובדה שהאירוע הנורא התרחש שבועיים בלבד לפני המועד שבו אנו מציינים את יום הזיכרון לשואה ולגבורה ומתאבלים על הקורבנות, שוברת לב אף יותר. ההתקפות האנטישמיות המתגברות ברחבי אירופה, ועימן התמיכה העולה במפלגות שחרטו על דגלן גזענות, מדאיגות במיוחד ואנו לא פוסקים לרגע מהדרישה להגביר את המאבק למיגור התופעה מול כל מנהיגי אירופה''.

הנשיא הוסיף באגרת, ''קשה כל כך לעכל שחייה של מי ששרדה את זוועות השואה, וביתה היה פתוח בפני כל נזקק, הסתיימו באופן אכזרי כל כך. עם ישראל כולו איתכם באבלכם בשעה קשה זו ואנו תפילה שלא תדעו עוד צער".

סרן קרן ברוש, נכדתה של מיריי קנול הי"ד