נתניהו ופוטין
נתניהו ופוטיןצילום: קובי גדעון, לע"מ

גורם מדיני בירושלים משיב הערב (חמישי) לטענת משרד החוץ הרוסי ולפיה התקיפה שיוחסה לישראל בבסיס T4 בסוריה "החמירה את המצב באזור".

לפי הגורם המדיני, "מה שמערער את היציבות בסוריה זו התוקפנות האיראנית וניסיונה להתבסס צבאית בסוריה כדי לאיים על ישראל ומדינות אחרות".

כאמור, הגורם משיב לטענת דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכרובה, שאמרה כי המסרים שנשמעים מכיוון ארה"ב לגבי מתקפה אפשרית בסוריה ''הם כוחניים והעולם צריך להבין את ההשלכות של אותם איומים".

לדברי זכרובה, כוחות רוסיים ביצעו בדיקה באזור שהותקף בנשק כימי בסוריה ולא מצאו עדויות לכך.

מוקדם יותר איים בכיר איראני על ישראל וטען כי לאיראן יש יכולת להשמיד את תל אביב ואת חיפה. עלי שיראזי, בכיר משמרות המהפכה האיראניים ועוזרו של מנהיג איראן עלי חמינאי, אמר כי "איראן היא לא סוריה. אם ישראל רוצה לשרוד עוד כמה ימים, היא צריכה להפסיק את משחק הילדים הזה".

לטענתו, ''לאיראן יש את היכולת להשמיד את ישראל וכשתינתן הסיבה לכך, תל אביב וחיפה יימחקו עד עפר".

ניתן להעריך כי הבכיר האיראני הגיב לנאום ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס הממלכתי ב"יד ושם" - שם הזהיר את איראן והמליץ לא לבדוק את נחישותה של מדינת ישראל.

"אירועי הימים האחרונים מלמדים שהעמידה מול הרשע והתוקפנות היא שליחות שמוטלת על כל דור ודור. אין דור שפטור ממשימה זו, ואבוי לדור שמתחמק ממנה", אמר נתניהו בנאומו, "יש לי מסר לשליטי איראן - אל תעמידו למבחן את נחישותה של מדינת ישראל".

ראש הממשלה גם העביר מסר פייסני לעם האיראני, "לא ישראל היא האויב שלכם, אלא משטר העריצות שמדכא אתכם. כשהוא ייעלם, שני עמנו העתיקים יוכלו לחיות שוב בשיתוף פעולה ובאחווה''.