נתניהו
נתניהוFlash 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו מפרסם הערב (חמישי) פוסט נזעם בפייסבוק ובו ביקורת קשה על ראש עיריית דבלין שהגיע לאזור במיוחד כדי להשתתף באירוע נגד ישראל שהתקיים ברמאללה.

"הנחתי את משרד החוץ לזמן היום את שגרירת אירלנד לשיחת הבהרה בעקבות השתתפותו של ראש עיריית דבלין בכנס אנטי-ישראלי ברמאללה. בכנס בו השתתף כיכבו תמונותיו של המופתי חאג' אמין אל חוסייני", כתב נתניהו.

הוא פנה לראש עיריית דבלין וכתב, "יש לי מסר אחד ללורד מישל מק דונצ'ה: תתבייש".

נתניהו פירט באריכות עדויות שפורסמו בספרו 'מקום תחת השמש' שמפרטות כיצד המופתי אל חוסייני שתף פעולה עם הנאצים וסייע לרצח היהודים בשואה.

אחר הצהריים ננזפה, כאמור, שגרירת אירלנד אליסון קלי, לאור התנהלותו של ראש עיריית דבלין לא רק במקרה זה, אלא גם בהחלטה שהוביל באחרונה במטרה להביא לגירושו של השגריר הישראלי באירלנד.

בירושלים הביעו בפני השגרירה זעם רב מכך שראש העיר האירי בחר להשמיץ את ישראל דווקא ביום בו היא מציינת את יום הזיכרון לשואה ולגבורה.

"ממשלת ישראל מצפה לתגובה אירית פומבית ורשמית בנוגע להתנהלותה של מועצת עיר הבירה של אירלנד בכלל, ושל העומד בראשה בפרט, המנהלים מסע של אפליה ושל שטנה כנגד מדינת ישראל", אמרו במשרד החוץ.

נציין כי ראש עיריית דבלין נכנס לישראל, חרף העובדה שמשרד הפנים החליט למנוע את כניסתו. זאת, לאור תקלה ברישום שמו במערכת המאותת כשאדם שאינו מורשה לישראל מגיע לנמל התעופה.