אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמןצילום: הלל מאיר/TPS

מארגני טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני מאיימים לעתור לבג''ץ נגד שר הביטחון אביגדור ליברמן בעקבות החלטתו שלא לאפשר לאף פלסטיני להשתתף בטקס השנוי במחלוקת.

עו"ד גבי לסקי, אשת שמאל בעצמה, פנתה בשם מארגני הטקס ליועץ המשפטי של משרד הביטחון וטענה כי הנחיית ליברמן "ניתנה בחוסר סמכות וממניעים שאינם לעניין".

עוד נטען שם כי "ההחלטה שנמסרה למשרותיי הינה בלתי סבירה ובלתי מידתית, וביסודה אף פגמים מהותיים המחייבים את ביטולה".

אמש (חמישי) התקבלה תגובת היועץ המשפטי למשרד הביטחון, בה נאמר כי "בקשה זו נבחנה על ידי שר הביטחון, והוא החליט, כעניין שבמדיניות, לדחותה ולסרב לכניסתם של הפלסטינים לישראל למטרה האמורה.

"שר הביטחון סבור כי חובת המדינה להעדיף את מניעת הפגיעה ברגשות הציבור בישראל ובתוכו משפחות שכולות... ולא לאפשר לפלסטינים המבקשים להנציח את קרוביהם, בהם כאלה שנהרגו כתוצאה מפעילויות טרור נגד מדינת ישראל, להשתתף בטקס זה", כתב היועמ"ש.

עו"ד לסקי, המייצגת את מארגני טקס יום הזיכרון המשותף, תנועת ''לוחמים לשלום'' ו''פורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני'', אמרה בתגובה "אין יותר בושה: שר הביטחון החליט כעניין של מדיניות לפגוע בכל מאמץ של פיוס בין ישראלים ופלסטינים, תוך שהוא חורג מסמכותו ומחליט לפגוע במשפחות שכולות רבות ממניעים פסולים.

''מדיניות זו מפגינה אטימות כלפי משפחות שכולות שכל רצונן לציין את זכר יקיריהן בדרכן. זהו עלבון נוסף כלפי משפחות והורים שכולים, שהסכסוך גבה מהם את המחיר הכואב ביותר האפשרי. ביום ראשון יוגש בג"צ, על מנת שגם פעילי השלום הפלסטינים יוכלו לבטא את שאיפתם לשלום ביום קשה זה", הוסיפה.