בשאר אל אסד
בשאר אל אסדצילום: רויטרס

טרם התקיפה המשולבת בסוריה פרסם ח'אלד אל-סולימאן, בעל טור ביומון הסעודי עוכאט', מאמר ובו קרא לאה"ב ובעלות בריתה לא להסתפק בתקיפה של בסיסים ריקים אלא לתקוף ישירות את ארמונו של נשיא סוריה, באשר אל אסד.

על פי דבריו של אל סולימאן התורגמים בידי חוקרי מכון ממר"י ירי על בסיסים רקים לא הרתיע בעבר את הנשיא הסורי מלהמשיך ולהשתמש בנשק כימי. לדבריו יש לשנות את מאזן הכוחות ולהכות באופן כואב את אסאד כך שלא תיוותר בידו ברירה אלא לבקש פתרון מדיני.

"אין זו הפעם הראשונה בה משטר בשאר אל-אסד משתמש בחומר כימי נגד בני עמו וגם אין זו הפעם הראשונה שהוא ייענש באמצעות פעולה צבאית, אולם הפושע לא הפסיק את פשעיו והעונשים הצבאיים לא הרתיעו אותו", נכתב במאמר.

כיוון שכך, הוא מסביר, על טראמפ ושותפיו "לבחור בין תקיפה אפקטיבית שתגרום לו לחשוב אלף פעם לפני שיחזור על פשעיו או שיסתפקו בתקיפת מטרות ריקות שפונו מראש, כפי שנעשה בעבר".

"למען האמת, כל עוד אחד מטילי השיוט האמריקאים לא ישוגר לעבר ארמון הנשיאות 'אל-מוהאג'רין' בדמשק, כל הפצצה לא תהיה יוצאת דופן מבחינת ראש המשטר הסורי שכן הוא לא ייחס כל חשיבות לחייהם של ילדים, נשים, זקנים ובני עמו החפים מפשע, אז בוודאי שהוא אינו מייחס חשיבות לחיי חייליו".

לדבריו "השימוש הנפשע בנשק כימי מחייב התערבות של הקהילה הבינלאומית - לא כדי להעניש את המשטר באמצעות מתקפות טילים, אלא כדי להעמידו לדין לאחר שאיבד את הלגיטימיות שלו להמשיך בשלטון, ואולם התמיכה שמקבל המשטר מרוסיה מסבכת את המצב והופכת את האופציה של סילוקו מהשלטון והעמדתו לדין רחוקה בשלב זה. לכן, העונש הצבאי צריך להיות יעיל בכל הנוגע להגבלת יכולותיו הצבאיות של המשטר והחזרתו למצב של שיוויון עם כוחות האופוזיציה בשטח, באופן שיגרום לו להסכים להסדר לא אלים ויגרום לבעלת בריתו רוסיה לקצת צניעות ריאליסטית. ולא – כל מתקפה נגד בסיס צבאי ריק או מסלול המראה בשדה תעופה צבאי שיתוקן בתוך כמה שעות, תהיה הרבה דיבורים ללא מעש".