סולידריות. לונדון
סולידריות. לונדוןצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר תקופת רגיעה שוב אירועים אנטישמיים מסעירים את לונדון: צלבי קרס רוססו לפני ימים אחדים על שלטי רחוב, תחנות אוטובוס ואף על כתלי בתים פרטיים בגבעת דוליס היל בעיר.

הכתובות הפוגעניות, נמחקו מאז בידי אנשי קהילה יהודיים ומקומיים באזור. המשטרה המקומית דיווחה כי לפי שעה לא נמצאו חשודים במעשה ולא בוצע אף מעצר.

מנהל שירות התחבורה והאכיפה בלונדון גינה את "המעשה הגזעני והנתעב", כדבריו, ואמר כי הם יסייעו למשטרה בחקירתם.

הרב ברוך לווין, אחד הרבנים בקהילה היהודית בלונדון, צוטט בכלי תקשורת מקומיים כי "הכתובות הללו מטרידות מאוד, אבל אני רוצה לחשוב שזה מקרה בודד שאינו מצביע על מגמה כללית של אנטישמיות באזור".

הוא טען כי היחסים בין התושבים "טובים מאוד בדרך כלל", כלשונו, במיוחד עם הקהילות הנוצריות והמוסלמיות, והוסיף: "אנחנו נילחם בהתנהגות המכוערת הזו תוך הפגנת אחדות, בתקווה שיישלח מסר חד משמעי למרססי הגרפיטי: לא נסבול התנהגות כזאת. שפשפנו את הגרפיטי הנאצי ומחקנו אותו, אבל אנחנו רוצים עוד להראות שלא נאפשר לגזענים להרוס אותנו".

צלבי הקרס ספג גינויים מקיר לקיר מצד יהודים באנגליה ובכלל. חברת הפרלמנט המקומי, דון בטלר, אמרה כי היא מזועזעת מצלבי הקרס, והוסיפה כי "לאנטישמיות אין מקום בחברה. עלינו לעמוד יחד נגד השנאה, הגזענות והקנאות בכל צורותיה".

בטלר ציינה כי "מעשיו של מיעוט שולי לא ישפיעו עלינו. כולנו חשים סולידריות עם השכנים היהודים שלנו, ומתריסים נגד ניסיונות הקנאים להפיץ פחד ואיבה".

בהודעה מיוחדת לציבור היהודי המקומי, אמר חבר המועצה המקומית, קרופש חיראני, "ביום שלישי נערוך משמרת במקומות שבהם רוססו צלבי הקרס, נפגין סולידריות ונראה שזה לחלוטין לא מקובל בשכונה שלנו ומעבר לה".