אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: משטרת ירושלים

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה הבוקר (שני) לבית משפט השלום בפתח תקווה כתב אישום נגד זהר זוארץ, בן 33 מפתח תקווה.

כתב האישום כולל עבירות הסתה לאלימות, הסתה לגזענות, תמיכה בארגון הטרור כך ועבירות נוספות לרבות ממניע של גזענות כלפי ערבים.

להגשת כתב האישום ניתן אישור על ידי היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, כפי שנדרש על פי דין, וזאת נוכח אופי העבירות המיוחסות לנאשם המשיקות לחופש הביטוי.

לפי כתב האישום, בין השנים 2012 ל- 2017, החזיק וניהל זוארץ חשבון ברשת החברתית פייסבוק ובו מעל לאלף עוקבים וכן היו פרסומיו פתוחים ונגישים באינטרנט לעיני כל. במהלך שנים אלה פרסם זוארץ פעמים רבות בחשבון הפייסבוק שלו קריאות לעשיית מעשי אלימות והסתה לגזענות נגד ערבים, קריאות לעשיית מעשי אלימות נגד כוחות הביטחון ועוד.

לקריאת כתב האישום המלא לחצו כאן

זוארץ המשיך בפרסומים על אף שפעמים רבות נחקר בגין פרסומיו אלה ואף נעצר בעקבותיהם. התכנים שהעלה זוארץ זכו לחשיפה רבה והיוו במה גם לאחרים להביע תמיכתם בתכנים באמצעות לייקים ותגובות.

כך, בין היתר, ביחס לציבור הערבים, פרסם זוארץ סטטוסים כגון: "לא נתפס שיש דבר כזה מפלגה ערבית, עוד מעט גם תהיה בכנסת מפלגת חמאס, ...יישרפו כל הערבים והשמאלנים! כהנא צדק! איך לא חשבנו להקים מפלגת 'תג מחיר'; "בזכות ראש חודש אדר נזכה להשמיד את כל אויבנו הערבים השמאלנים ובכללם יאיר לפיד וחבריו ונתלה אותם כמו שתלינו את המן ובניו!.. כהנא צדק- תג מחיר בדם!"; "יהודים יקרים! הגיע הזמן למלחמת קודש- צאו לרחובות וטבחו את כל הערבים עם כל הבא ליד! נקמה!"; "וואי איזה חלום היה לי, אני נכנס לבית חולים למחלקת יולדות ויש שם את כל הקופסאות עם התינוקות בפנים ואז אני מוציא סכין שחיטה מהמעיל ועובר ליד כל תינוק ואיפה שיש תינוק ערבי אני עורף לו את הראש ואיפה שיש תינוק יהודי אני שם תיקון הכללי, החלום הכי ורוד שהיה לי עד היום"; "על כל יהודי שנרצח צריך לנקום בעם שלם שאחראי לפגיעתו!... בשביל יהודי אחד שיחיה אנחנו מחויבים להשמיד עמים שלמים גם מיליוני אנשים!", ועוד סטטוסים דומים רבים בהם הפגנת שנאה לציבור הערבים באשר הוא.

בנוסף, ביחס לכוחות הביטחון, לאחר הרשעתו של החייל אלאור אזריה, פרסם סטטוס: "יהודי אמיתי לא מתגייס לצבא הרשע הכופר. לכו תעשו דברים לבד. הגיע הזמן האמיתי להקים מרד. מצפה מכל החיילים אבל מכולם לערוק ולכוון את הנשק לכיוון הנכון".

במהלך פינוי המאחז עמונה ובהמשך להחלטת בג"צ בנושא, פרסם סטטוס: "מתפלל שה' יתברך ייתן לאחד התושבים את הגבורה לדרוך נשק ארוך ולרסס את השוטרים/חיילים הרשעים! על כל הרוג מכוחות הביזיון אני עושה חג!". במענה למספר תגובות מסתייגות, המשיך וחיזק את דבריו בתגובות נוספות: "אני בבית עם שני בלוני גז ומצת אחד שוטר דופק בדלת מתפוצץ איתם בעזרת השם", "מאחל לכל יהודי שיזכה להיות ברוך גולדשטיין הצדיק".

עוד נאשם זוארץ כי בסוף שנת 2013 ריסס על רכב משטרתי את הכתובת "ימ"ר חמניות תג מחיר", וניקב שניים מצמיגיו בסכין. כמן כן, על רקע מדיניות שוויונית שהנהיגה חברת האוטובוסים "אפיקים" לפיה סיפקה שירותי תחבורה ציבורית שווים בין ערבים פלסטינים תושבי השומרון ליהודים ישראלים תושבי השומרון ללא כל הבחנה או הפרדה, ריסס על שני אוטובוסים של החברה כתובות גזעניות מסיתות כגון "מוות לערבים", "אין כניסה לערבים", "תג מחיר" ועוד.

לצד כתב האישום הגישה הפרקליטות גם בקשה להטיל על זוארץ איסור על החזקה, חיבור, גישה שימוש ופרסום באינטרנט, בכל מדיום ממוחשב שהוא לרבות טלפון סלולארי, "מדובר במשיב אשר במשך שנים חזר על מעשיו העברייניים הפוגעניים והמסוכנים הרבים פעם אחר פעם, על אף שבמהלך התקופה נחקר בנושא באזהרה ואף נעצר על ידי משטרת ישראל מספר פעמים בגינם- משמע, באדם מסוכן וקיצוני, חסר כל שליטה, רסן ומורא מפני החוק ורשויות החוק, המלא מזה שנים בשנאה יוקדת כלפי ציבור הערבים באשר הם וכוחות הביטחון...בנסיבות קשות אלה, נשקף מהמשיב סיכון מובהק להמשך ביצוע עבירות פליליות באינטרנט, בהן יהיה כדי לסכן את ביטחון ציבור הערבים באשר הם וכוחות הביטחון".