חידון התנ"ך העולמי - ההכרזה

עזריאל שילת, תושב חצור הגלילית ותלמיד ישיבת שומריה, זכה בחידון התנ''ך העולמי לנוער יהודי התשע''ח שהתקיים היום (חמישי) בתיאטרון ירושלים בסימן 70 שנה למדינת ישראל.

סגנית חתן התנ''ך היא אוריה כהן, תושבת קריית שמואל בחיפה ותלמידת אולפנת בני עקיבא 'סגולה' בקריית מוצקין. במקום השלישי זכה אופק אברהם מתיכון אורט בטבריה, במקום הרביעי זכה עירד הרמן מתיכון 'יחד' במודיעין.

סיגל מורן, ראש המועצה האזורית בני שמעון, בירכה על זכייתו של עזריאל שילת, תלמיד ישיבת 'שומריה', בחידון התנ''ך העולמי לנוער. ''ישיבת שומריה בראשותו של הרב ראובן נתנאל היא דוגמא ומופת לשילוב בין לימודי קודש לערכים של אהבת האדם, הסביבה ומדינת ישראל.

''גאה ושמחה שישיבת שומריה היא חלק מ'הפאזל' האנושי הקסום המאפיין את הקהילה של הקהילות במועצה אזורית בני שמעון", אמרה מורן.

אלחנן גלט, מנכ"ל מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא בירך על זכייתה של אוריה כהן, תלמידת אולפנת בני עקיבא סגולה, בתואר סגנית חתן התנ"ך העולמי.

"זכייתה של אוריה היא פרס גדול לרשת כולה, לאולפנה, ובראש ובראשונה הישג אישי שנובע מתוך אהבה גדולה לתורה ולשורשים שלנו. אוריה מפגינה חיבה ללמידה להשקעה ולהתמדה שהם מפתח להצלחה בכל לימוד", דברי גלט.

החידון נערך במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שר החינוך נפתלי בנט, יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי, יו"ר קק"ל דני עטר ומנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב.

שר החינוך בנט אמר בנאומו כי אחד מרגעי השיא של יום העצמאות הוא חידון התנ"ך. ''אם נתבונן בעמי העולם, לא נמצא ולו עם אחד נוסף שחוגג את עצמאותו בהעלאה על נס של ספר. הספר שלנו הוא ספר-הספרים. מצויָה בו תמצית עצמאותנו והווייתנו: זהותנו כְּעַם בָאָרץ הזאת.

''ספר הספרים, היסוד הלאומי שלנו, מסמל את התחִייה הלאומית של העם היהודי. לכך שאפנו בכל גלויותינו: להיות עַם חופשי בארצנו. כבר מימיו של אברהם אבינו צעדנו לכאן. נשמענו לציווי 'לֶךְ־לְךָ מֵאַרְצְךָ וּמִמּוֹלַדְתְּךָ וּמִבֵּית אָבִיךָ אֶל־הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַרְאֶךָּ'. וכשנבצר מאיתנו לשאת את רגלינו אל הארץ הזאת, נשאנו אליה את עינינו.

''במשך אלפיים שנה חלמנו עליה ולחמנו עליה, תוך שאנו נושאים עִמנו את הספר הזה. ועודנו לומדים אותו, שואבים ממנו דברי מוסר לצד נבואות נחמה וגאולה, משננים אותו ומאמצים אותו אל ליבנו''.

לדברי בנט, ''לא צריך להיות חובש כיפה כדי לקבל השראה מחוכמת ספר קוהלת, לא צריך ללכת לאולפנה כדי להשתאות מסיפור דוד וְגָלְיָת, ולא צריך להיות יהודי שומר מצוות כדי לקרוא בנשימה עצורה, בכל פעם מחדש, את סיפור יוסף ואחיו ואת החוכמה רבת הרבדים שיש בו. התנ"ך הוא נכס לאומי. הוא איננו שייך לדתיים אלא לכל עם ישראל''.