משפחות שכולות נגד טקסי השמאל

עצומה ייחודית עליה חתומים בני משפחות שכולות בלבד מבקשת לחזק את ידי שר הביטחון בהתנגדותו לטקסי זיכרון משותפים לשמאל ולפלסטינים.

שמעון כהן , א' באייר תשע"ח

לא לבזות רגע מאחד ונדיר
לא לבזות רגע מאחד ונדיר
צילום: Yonatan Sindel/Flash90



טוען....

ביקורת לא מבוטלת נשמעת באחרונה כלפי שר הביטחון, אביגדור ליברמן, והתנגדותו לקיומם של טקסי זיכרון אלטרנטיביים המשותפים לפעילי שמאל ופלסטינים, ואולם ביממה האחרונה מופצת ברשת עצומת בני משפחות שכולות המבקשות לחזק את ידיו של השר.

בעצומה המדוברת נכתב: אנו החתומים מטה, בני משפחות שכולות, הורים, אחים וילדים שאיבדו את יקיריהם על מגש הכסף של אדמת מדינתנו האהובה מביעים בזאת את מחאתנו החריפה ואת העלבון הצורב בנו מהניסיון לפגוע בקדושתו של יום הזיכרון הממלכתי לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, ובמהלך פרובוקטיבי ופוגעני להביא אל שטחי המדינה משפחות מחבלים - רוצחים שפלים ושותפיהם ל"טקס משותף" הבא למעשה ליצור מצג שקרי של שוויון וזהות בין קדושי ישראל חללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה שנפלו על תקומת מדינתנו, לבין אותם אנשים שפלים המנסים לרצוח ולהשמיד אנשים נשים וטף.

אנו מחזקים את ידיו של שר הביטחון ח"כ אביגדור ליברמן, בהתנגדותו לאשר את כניסתם של בני משפחות המחבלים, ודורשים מבית המשפט לנהוג באנושיות בסיסית ולדחות על הסף את עתירתם של מארגני הטקס.

בנוסף אנו קוראים לרשויות הממונות לפעול ככל שבסמכותן על מנת לבטל את האירוע הפוגעני הזה.

דרישתנו וקריאתנו איננה נובעת מעמדה פוליטית כזו או אחרת, אנו מאמינים בשיח חופשי ופתוח, אך הפגיעה בכבודם של יקירנו הנופלים היא אות קלון לאותם ארגונים שבמהלכם זה בעצם תומכים בטרור".

ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם רוני קליינוולד, אח וגיס שכול שהיה ממארגני ומנסחי העצומה ולטעמו לביקורת על השר ועמדתו אין מקום. "יש דברים ייחודיים ששומרים על הקונצנזוס של עם ישראל וחלק מהקונצנזוס של מדינת ישראל הוא שמירת הקדושה של יום הזיכרון מבלי להכניס לתוכו פוליטיקה. נכון לשמור את יום הזיכרון כאירוע שמאחד את עם ישראל סביב הקדושים שמסרו את נפשם למען עם ישראל. אותם קדושים לא בחרו אם להיות בטנק עם אנשי שמאל או ימין, אלא להיות עם מי שלחמו למען עם ישראל, ובימים כאלה לא נכון להכניס שום פילוג".

לדבריו "אלו שמבקשים להכניס לארץ פלסטנים ונוקטים בעמדות פוסט ציוניות מבקשים להפוך גם את היום הזה ליום מפלג. אפשר לחלוק ולדון אבל צריך לשמור על קדושת הקונצנזוס ואחדות העם".

קליינוולד אינו מוכן לקבל טיעון ולפיו דווקא ההפרדה בין השכול הישראלי לזה הפלסטיני נגועה בפוליטיזציה מצד ימין. "קשה לי לראות בכך סוג של ימין או שמאל. יש כאן אנשים שנהרגו רק למען עם ישראל ולא למען ימין או שמאל ואין כאן שום נקיטת עמדה פוליטית אלא רק משהו שמאחד את עם ישראל".

קליינוולד נשאל אם הוא עצמו פגש באופן אישי במובילי רעיון טקסי הזיכרון המשותפים ושחח איתם. הוא משיב בשלילה אך מספר כי הוא נכנס לאתרים שלהם, קורא את הדברים, חולק עליהם אבל מכבד את עמדתם. "הפלורליזם והפתיחות חייבים להיות לכלל המגזרים ולא רק לעמדה שלי".

להערכתו "מדובר במגזר מאוד קטן". הוא מספר כי הוא נפגש עם אנשי ימין ושמאל ואינו פוגש רבים המחזיקים בעמדות קיצוניות כל כך. כשנשאל כיצד אם כן הוא מבין את הרוח הגבית המשמעותית לה זוכים מחזיקי העמדות הללו מצידה של התקשורת בישראל הוא משיב בפשטות כי "אנחנו חיים בתוך עמנו ומדינתנו וברור לנו שמי שזוכה לכל כך הרבה גיבוי וכל כך כוחות בתקשורת זה לא נובע מתוך עצמה אמיתית, אלא מתוך רצון של מישהו לפרסם את מה שנוח לו".

"פרסמנו את העצומה הזו ללא הרבה אמצעים, קבוצה קטנה של אנשים ובתוך פחות מ-12 שעות התקבצו 400 חתימות של בני משפחות שכולות שמתנגדים בצורה נחרצת, וזו האמירה הברורה של עם ישראל והאמירה המוסרית המשמעותית של בני המשפחות השכולות".

כאמור, העצומה מיועדת להחתמת בני משפחות שכולות בלבד ולא להחתמת כלל הציבור, כאשר מתחת שמו של החותם ופרטיו האישיים עליו לציין את שמו של קרוב המשפחה שנפל ומידת קרבתו האישית אליו.