ראשי זרועות הביטחון בטקס
ראשי זרועות הביטחון בטקסצילום: דוברות משטרת ישראל

בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים, התקיים היום (שני) טקס "דגלון לנופל".

האירוע נערך במעמד ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, מפכ"ל משטרת ישראל, רב-ניצב רוני אלשיך, ראש המוסד, יוסי כהן, ראש השב"כ, נדב ארגמן, נציבת שירות בתי הסוהר, רב-גונדר עפרה קלינגר, סגן המנהל הכללי וראש אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, אריה מועלם, יו"ר ארגון "יד לבנים", אלי בן שם ויו"ר ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, תמי שלח.

במהלך הטקס הונחו על ידי חיילי צה"ל דגלוני מדינת ישראל על כלל הקברים בחלקה הצבאית. ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, הצדיע לחללי החלקה ולזכר כל הנופלים במערכות ישראל.

פרויקט "דגלון לנופל" נערך זו השנה השבע-עשרה, כמסורת המבקשת לכבד ולהוקיר את הנופלים אשר שילמו בחייהם את מחיר ההגנה על שלומה וביטחונה של מדינת ישראל.

מסיומו של הטקס בהר הרצל ועד ליום הזיכרון לחללי צה"ל, תושלם הנחתם של דגלוני מדינת ישראל על קבריהם של כל חללי מערכות ישראל בבתי העלמין הצבאיים ובחלקות הצבאיות.

הרמטכ"ל, גדי איזנקוט אמר באירוע, "כאן, בהיכל הזיכרון הממלכתי, אנו ניצבים יחד וזוכרים את הנופלים, עטופים מכל עבר בשמותיהם החקוקים על הקירות – שמות המעידים על המחיר הכבד ששילמנו לאורך שנותינו על אדמה זו. את כותלי היכל הזיכרון מאירים נרותיהם של כל אחד ואחת מיקירנו שהיו ואינם, כפי שלחמו, כך הם מונצחים – זה לצד זה".

"בשבוע שעבר צעדנו כל ראשי זרועות הביטחון יחד עם נשיא המדינה במצעד החיים על אדמת פולין. זקופי קומה, גאים על זכותנו להיות עם חופשי בארצו. את אותו הדגל שיונף בחג העצמאות בכל בית בישראל נשאנו במקום שבו נגזלה חירות עמינו, בגאווה ובראש מורם. את דגל זה מניחים אנו היום על קבריהם של חללי מערכות ישראל ועליו סרט שחור – כסמל למורשתם החקוקה לעד בזיכרון מדינתנו", הוסיף איזנקוט.

הוא פנה אל בני המשפחות השכולות ואמר להם, "מצבות רבות בהר הזיכרון, אבנים ואנדרטאות מוצבות ברחבי הארץ – ואף אחת לא תוכל להעיד על דמותם של הנופלים כמו הזיכרון שבלבכם. זיכרון השמור רק לכם ומלווה אתכם מדי יום ביומו. היום כבכל ימות השנה, אנו שולחים לכם יד אחים מחבקת ומתחייבים לחזק אתכם ככל שנוכל. היום נזכור גם את נעדרי צה"ל ואת החללים שמקום גבורתם לא נודע ונתחייב להוסיף לפעול בעוז ובענווה להשיבם לגבולותינו. זיכרון בנינו ובנותינו נצור לאורכה ולרוחבה של הארץ, כאשר נביט על כל מצבה וקבר, נזכור כי בתוך הכאב על לכתם טמונה הגאווה על עצמאות מדינתנו".

מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, הוסיף כי "מעטים יודעים מהי עוצמת ההקרבה של שוטרי משטרת ישראל, כדי לממש משימתם הביטחונית בהצלחה. מעטים מודעים מה נדרש מהשוטרים והלוחמים כדי לספק ביטחון אישי לאזרחי ישראל, כמה מסירות ומה עמוקה תחושת השליחות הנדרשת, כדי למלא תפקידים כאלה, יום יום לאורך שנים. הטקס המיוחד של הנחת דגלונים על קברי החללים מבטא את מאמצנו להיות ראויים לקורבנם של החללים. המאמץ להניף את אותו הדגל שהונף במסירות נפש על ידי ההולכים. אנו נושאי הדגל בימים אלה, נושאים את אותו הדגל שמניף כל אחד ואחד מחלליה של משטרת ישראל".