'פנים. יום. זיכרון.'
'פנים. יום. זיכרון.'צילום: המחלקה לאמנויות בצלאל

היוצרים מספרים את סיפור הנופלים בסרטים קצרים, המאפשרים לגעת בסיפורם האישי. זו השנה השביעית של המיזם. השנה הצטרפו אליו סיפוריהם של נאוה ודוד אפלבאום, יצחק ומלאכי רוזנפלד, גייל רובין, גוני גיורא הרניק ודניאל פומרנץ. הסרטים יהיו זמינים לצפייה ביום רביעי, יום הזיכרון.

***

זה לא שאנחנו רוצים לעודד אתכם להישאר בבית, אבל איכשהו יצא שאנחנו מספרים על עוד מיזם אינטרנטי. בית הספר לקולנוע 'מעלה' פתח לכבוד יום העצמאות ערוץ יוטיוב ובו 70 סרטים חינמיים מבית היוצר של תלמידיו ובוגריו, לצפייה חופשית. בין הסרטים: 'שירה', '71 מטר מרובע', 'נירו ופליקה' ו'תפילה זכה'. ערוץ "70 סרטים למדינה".

***

יום העצמאות ה-70 הוא תירוץ טוב לשים יד על כמה ספרים. אחד מהם הוא 'המנגינה שלנו', ספר ילדים שמספר בשירים קצרים רגעים גדולים משנותיה של מדינת ישראל. בספר משולבים שירים שהילדים הקטנים יכולים להאזין להם בלחיצת כפתור. כתבה: תמר הירדני, שירה: מקהלת שרונית, עריכה ומיקס: אורן לץ. ידיעות.

***

בכל שבת היא נאמרת בבית הכנסת, תרמומטר למידת ההזדהות עם המדינה. באוניברסיטת בר-אילן נפתחה השבוע התערוכה "התפילה לשלום המדינה - מסמכים, תעודות וסידורים", תערוכה מהאוסף של ד"ר יואל רפל אשר נתרם לאוניברסיטה. מי חיבר את התפילה לשלום המדינה? מהו הנוסח המדויק, ומי שינה את הנוסח? בניין הספרייה המרכזית. נעילה: י"א בסיוון.