אמיל אליהו בערוץ 20היום הזה עם אמיר איבגי

אמיל אליהו, האב שנעצר באלימות כי "חטף" כביכול את בנו, הסביר לערוץ 20 כי הילד לא נחטף אלא ברח מבית אמו מרצונו. "מאז המעצר לא ראיתי אותו ולא שמעתי ואני לא יודע מה שלומו. אני מאוד מתגעגע אליו", אמר אליהו בראיון.

"אני חושב שכל גבר במדינת ישראל הוא חשוד פוטנציאלי", הסביר. "זו שערורייה מה שקורה פה. אם אבא אוהב את הילד שלו ודואג לו ונותן לו את הכל, אז הוא נהפך להיות לחשוד אוטומטית. ככה זה מתנהל במדינת ישראל. אבל אני מאמין שבעזרת ה' הכל ישתנה, וישמעו גם לנו, לגברים, שאנחנו אבות ואבות טובים, ומגיע לנו לא פחות מהנשים להיות עם הילדים שלנו".

אליהו סיפר כי קיווה שבנו לא ייאלץ לראות כיצד אביו נעצר. "איך שנודע לי שהילד 'נעדר' ומחפשים אותנו, כמה שעות לפני המעצר, החלטנו לצלם את הסרטון הזה שכולכם בוודאי ראיתם", אמר. הסרטון נועד "להסביר לכל העולם ולכל עם ישראל שהילד לא נחטף, הילד ברח מביתה של אמו, לא בפעם הראשונה... וכל אבא וכל גבר נורמלי, היה מתנהג בדיוק באותה רמה. והילד בא אלי, ואת זה אני מציין, לא בפעם הראשונה שהוא מתקשר אלי בערב, לקראת הלילה, ואומר 'אני עומד ברחוב, אבא תעזור לי'. כמובן שלא חשבתי פעמיים, התקשרתי אליה לא מעט פעמים, גם במהלך הימים שבילינו איתו ביחד".

לדבריו, הוא התכוון להעביר את הילד אל אמו ואז להסגיר את עצמו למשטרה: "התקשרתי אליה בדרך להגיד לה שתרד לקחת את הילד, שכנראה הולכים לעצור אותי, ולצערי לא הספקתי להעביר את הילד. הוא ראה את הכול ומאוד קשה לי עם זה".

אליהו גילה שצילום הסרטון המשותף של השניים, שהפך ויראלי, הוא רעיון של בנו. "ברגע שהוא ראה את התמונה, 'ילד בן 8 נעדר', ומאשימים את אביו בחטיפתו, אז הוא הציע לי, אבא, בוא נצלם גם אנחנו ונעלה את זה בפייסבוק ובאינסטגרם. הוא מכיר את זה יותר טוב ממני, הילדים היום הרבה יותר חכמים מאיתנו. וקיבלתי את הרעיון הזה וצילמנו בתקווה שעם ישראל ישמע ויבין שלא היתה פה שום חטיפה. היינו איתו בחוץ ובכל המקומות הציבוריים, כמו גני שעשועים, קניות וטיולים, כמו כל אבא שמטייל בחג עם הילד, עד לאותו רגע שנודע לנו שמחפשים אותנו".

הוא הודה לאבות הגרושים שפנו אליו ואמר – "צריך לשים לזה סוף, שגם יקשיבו לנו. שיראו בנו אבות לכל דבר ולא רק למזונות וכל מה שנובע מכך".

לדברי סניגורו, עו"ד עדי כרמלי, בית המשפט הורה השבוע על שחרורו גם ממעצר הבית בו היה נתון. השלב הבא בתיק נגד האב הוא שימוע בו יוחלט אם להגיש נגדו כתב אישום או לא.

הכותב הוא אב לשניים ויו"ר תנועת המשפחה.