הדס מלכא הי"ד
הדס מלכא הי"דמשמר הגבול

שופט בית משפט השלום בירושלים, שמואל הרבסט, גזר היום (שלישי) עונשי מאסר על ערבי ישראלי ועל פלסטיני שהורשעו בהסעת המחבלים שרצחו את הדס מלכא הי"ד.

נזכיר כי הדס מלכא הי"ד היתה לוחמת במשמר הגבול ונרצחה בפיגוע הקשה סמוך לשער שכם לפני כ-9 חודשים.

האני דארי נדון ל-14 חודשי מאסר ומוחמאד חמדאן נדון ל-16 חודשי מאסר לאחר שהורשעו במסגרת עסקת טיעון בגרימת מוות ברשלנות ובהסעת שוהים בלתי חוקיים בנסיבות מחמירות. עשל השניים נגזר גם מאסר על תנאי ופיצוי כספי למשפחת מלכא ששולם כבר.

מכתב האישום עולה, כי השניים הסיעו באוטובוס מאזור רמאללה לירושלים כ-50 נוסעים, כאשר בניהם היו כמה שוהים בלתי חוקים וכן שלושת המחבלים. השניים הסיעו את הנוסעים דרך ים המלח, ערד וכביש 6, וזאת בכדי להקשות על כוחות הביטחון למנוע את כניסת השוהים בלתי חוקיים לישראל.

בהחלטתו ציין השופט את יום הזיכרון הקרב, "אין לי אלא לבקש כי מן השמים תנוחם משפחת מלכא, וכי לא ידעו עוד צער ודאבה. כך הם, וכך כל נפגעי הטרור אשר יום הזיכרון הלאומי בעניינם יחול בעוד שעות אחדות".

בנוסף ציטט השופט את דברי אביה של הדס הי"ד שנמסרו לבימ"ש הן במכתב אותו מסר האב לשופט והן בדברים אשר אמר האב דוד בדיון הטיעונים לעונש אשר התקיים לפני מספר ימים: "ואולי הענישה הזו תביא למסר חד וברור למסייעים ולמעגל השני של הטרור שגם עליהם מוטלת האחריות לנהוג ולחשוב באופן סביר – לא יותר ולא פחות".

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו אשר מלווה את משפחת מלכא בדיונים בבימ"ש ומסייע להם במיצוי זכויותיהם כנפגעי עבירה מסר, "אנו מברכים על פסק הדין אשר מכוון כלפי המעגל השני של הטרור. הנאשמים במעשיהם העברייניים גם אם מתוך אדישות לתוצאות המסוכנות אפשרות לטרוריסטים לבצע את זממם ועל כן יש להענישם בחומרה. המלחמה בטרור האיסלמי דורשת מלחמה גם בסביבת הגידול שלה".

"ערב יום הזיכרון לחללי צהל ונרצחי פעולות האיבה יש לשבח את אלו שמכורח הנסיבות נעשו 'שליחי הציבור', נפגעי העבירה המלווים ע"י ארגון חוננו, אשר לוקחים חלק משמעותי בהליך המשפטי כנגד המפגעים ושותפיהם וכן כנגד הסייענים ובכך מחזקים את מערכת החוק בנקיטת ענישה אשר תרתיע ותעזור במיגור הטרור", הוסיף.