הרב רזיאל שבח הי"ד
הרב רזיאל שבח הי"דצילום: רננה גוטליב

במד"א נערכים בהיערכות מיוחדת לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה.

החובשים והפאראמדיקים של מד"א פרושים בכל רחבי הארץ על מנת לאבטח רפואית את אירועי יום הזיכרון, באתרי ההנצחה ובתי העלמין הצבאיים בהם יתקיימו עצרות זיכרון.

במד"א 138 משפחות, ששכלו את יקיריהן במערכות ישראל, בפעולות איבה ובעת שירותם הצבאי. כמדי שנה נערך הטקס המרכזי במרכז מד"א בנוכחות הנהלת הארגון, משפחות שכולות, עובדים ומתנדבים.

אחד המתנדבים הוא הרב רזיאל שבח הי"ד שנרצח ע"י מחבלים בפיגוע ירי ב 9.1.2018 סמוך לישוב חוות גלעד שבו התגורר בשומרון.

הרב שבח הי"ד, בן 32 במותו, נולד וגדל בחולון ולאחר שהקים משפחה עבר להתגורר בישוב חוות גלעד שבשומרון. בשנת 2014 סיים הרב שבח קורס חובשי רפואת החירום של מד"א בהצטיינות והחל להתנדב במגן דוד אדום. בשנת 2016 המשיך להתקדם בהכשרתו הרפואית וסיים בהצלחה קורס חובשים בכירים במד"א.

בתשעה בינואר 2018, נרצח הרב שבח בפיגוע ירי סמוך לישוב חוות גלעד בעודו לובש מעיל מד"א. הרב שבח הספיק להתקשר לדווח על האירוע ולהזעיק עזרה. צוותי מגן דוד אדום מהישובים הסמוכים יחד עם כוח רפואה של צה"ל הגיעו במהירות למקום והעניקו לרב שבח טיפול רפואי ראשוני ופינו אותו במצב אנוש לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם נמשכו המאמצים להציל את חייו, אך לאחר זמן קצר נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. הרב שבח הותיר אחריו הורים, 3 אחים, אחות, אישה ושישה ילדים.

מנהל מרחב ירקון במד"א, דורי חיים סיפר על הרב שבח, "הרב רזיאל ז"ל היה מתנדב מצטיין, חכם ובעל אופי מיוחד וחבריו במד"א אהבו אותו מאוד, הוא אהב את הארגון, את ההתנדבות והיה בו הרצון לסייע, לעזור ולהציל חיים והוא עשה זאת במקצועיות ובמסירות רבה בכל שעות היממה. הוא זכה לתעודות הוקרה ואנשים רבים בהם טיפל חייבים לו את חייהם"

אתמול (שני) נערך באתר שילה הקדומה שבדרום השומרון טקס חנוכת אמבולנס שנתרם ע"י ארגון פתמוס מפינלנד לזכרו של הרב רזיאל שבח הי"ד.

מנכ"ל מד"א, אלי בין הוסיף, "במהלך השנים, מאז הקמתה של מדינת ישראל, לצערנו מצטרפים חללים רבים למשפחת השכול. רק לפני 4 חודשים נרצח בפיגוע ירי אחד מטובי המתנדבים של מד"א - הרב רזיאל שבח ז"ל והפצע עדיין מדמם. הרב רזיאל שבח ז"ל הוא החלל ה-138 של משפחת מד"א. הרב שבח ז"ל היה אחד המתנדבים הבולטים במד"א, מלא בצניעות וענווה והשאיר אחריו משפחה יקרה וחברים כואבים רבים במגן דוד אדום. עובדי ומתנדבי מד"א מחבקים לאורך כל השנה ובמיוחד ביום הקשה הזה את המשפחות השכולות במדינת ישראל. מי ייתן ולא נדע עוד צער".