עצרת 'ביחד ובתקווה'
עצרת 'ביחד ובתקווה'צילום: דוברות

באמפיתאטרון של אוניברסיטת הר הצופים בירושלים נערכה הערב (שלישי) עצרת 'ביחד ובתקווה' לזכרם של חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה.

בעצרת השתתפו השר לענייני ירושלים חה"כ זאב אלקין, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת והמשנה לראש העיר דב קלמנוביץ'.

בתכנית האמנותית השתתפו האמנים זהבה בן, נורית גלרון, מיה דגן, דיקלה, הפרויקט של רביבו, איתי לוי, שי צברי, ישי ריבו וקובי אפללו שביצע את השיר המרגש "כולנו ילדים של החיים".

בערב סופר על כור ההיתוך הישראלי, בו השכול חוצה קבוצות ומגדרים והופך את מגש הכסף למציאות יום יומית באתוס הישראלי, ובמהלכו התוודע הקהל לעדויות, הסיפורים והשירים המייצגים 'ביחד ובתקווה' את כלל החברה הישראלית, בהם יהודים וערבים, דתיים וחילונים, צברים ועולים מרוסיה, אתיופיה ושאר חלקי העולם, שהופכים יחד את יום הזיכרון לקדוש וייחודי ולבעל מכנה משותף, בו מדינת ישראל היא השלם הגדול מסך חלקיו.

השר אלקין אמר כי ״האירוע הזה מוקדש ל'ביחד' של החלקים השונים של החברה הישראלית בתוך עולם השכול, ואין דבר שיותר מסמל את המורכבות הזאת של החברה הישראלית מאשר העיר הזאת, ירושלים, 'עיר שחוברה לה יחדיו'. כך היה לכל אורך הדורות וגם בקרבות על איחודה מחדש של ירושלים במלחמת ששת הימים לפני חמישים שנה".

המשנה לראש עיריית ירושלים, דב קלמנוביץ', סיפר למשתתפים, "במהלך האינתיפאדה הראשונה נפצעתי אנושות מבקבוק תבערה. בעת שריחפתי בין חיים למוות נדרתי שאת כל חיי אקדיש לחיים ולנופלים, למשפחות השכולות ולאחי הפצועים, למצולקי הגוף ולפגועי הנפש. הערב בשיתוף עם המשרד לענייני ירושלים אנו ממשיכים במסורת זו השנה ה-13 בערב שמסמל יותר מכל את מהותנו: 70 שנה של הביחד ובתקווה, הערב הזה, כולנו רקמה אנושית אחת חיה".

בין הסיפורים שסופרו באירוע היה סיפורו של השוטר הדרוזי כמיל שנאן שנרצח בשנה שעברה בפיגוע בהר הבית, וחה"כ אליעזר מזרחי מאגודת ישראל, בנו של ח"כ לשעבר יעקב מזרחי מאגודת ישראל, שעל אף היותו ח"כ חרדי, במשפחתו שרתו בצבא כשאחיו נפל במלחמת יום הכיפורים וסבו במלחמת העצמאות.