צעדת 'יום הנכבה'. תושבי ניר עציון זועמים
צעדת 'יום הנכבה'. תושבי ניר עציון זועמיםצילום: פלאש 90

חברי ותושבי המושב ניר עציון זועמים הבוקר (רביעי) לאחר שגילו כי במהלך יום העצמאות, מתוכננת בשטחים החקלאיים של היישוב צעדה של ארגוני שמאל שמטרתה לציין את 'יום הנכבה'.

במכתב חריף ששלחו לראש המועצה האזורית חוף הכרמל, כרמל סלע, הם כותבים, "לתדהמתנו נודע לנו, חברי היישוב ניר עציון, על כוונתם של לאומנים ערבים, של ארגוני שמאל קיצוני ושל ארגונים עוינים נוספים לקיים 'צעדת שיבה' לציון 'יום הנכבה' שתצא משטחנו בעיצומו של יום העצמאות ה-70 למדינת ישראל".

התושבים מבהירים שהם מתנגדים באופן נחרץ לאירוע. "אנו רואים בחומרה את ניסיונה של המועצה לקיים פעילות אנטי-ישראלית בוטה באמצעות מחטף שבוצע ללא ידיעתם וכמובן שללא הסכמתם של תושבי ניר עציון. אנו דורשים נחרצות מהמועצה להודיע על ביטול האירוע".

הם גם מציינים שיפעלו באופן אקטיבי למניעת האירוע. "אנו רואים להזכיר כי קיום אירוע מסוג זה הוא הפרה בוטה של זכות הקניין שכן האירוע נעשה בשטחינו החקלאיים ללא הסכמתנו. אנו מודיעים בצורה חד משמעית שנעשה כל שיידרש כדי למנוע כל פעילות לאומנית, אנטי ציונית מסוג זה בשטחנו".

"ראוי לציין כי ניר עציון הוא יישוב ציוני שהוקם על ידי ניצולי הטבח בכפר עציון. במשך שנות קיומו איבד יישוב קטן זה המונה כמאה משפחות, שישה מבניו במלחמות ישראל ובפעולות טרור. אנו רואים בידיעה זו שהכתה אותנו בתדהמה בעצם יום הזיכרון לחללינו ולחללי כל עם ישראל, פגיעה כואבת בנו, בעם ישראל ובסמלי מדינת ישראל", סיכמו חברי ותושבי היישוב את המכתב.

אתמול שלח ניצן סלע, מרכז המשק החדש בניר עציון, מכתב לתושבים ובו הודה כי ידע על הצעדה זמן מה, אך בשל בקשת ראשי המועצה האזורית והמשטרה שמר על פרופיל נמוך בכל הקשור לאירוע.

"המשטרה סימנה את השטח שבין המט"ש לחוות אהרונסון כמתאים ביותר לקיים את האירוע. ביקשו ממני לשמור את העניין בסוד, לכן הנושא לא דווח ולא נידון בפורום ציבורי", כתב מרכז המשק.

הוא הוסיף, "נכון, יש כאן חוסר נוחות. הזהירו אותי בפני אפשרות של מהומות ברמה הארצית באם לא נסכים. ראיתי את האחריות ברמה הלאומית ויכול להיות שטעיתי ברמה המקומית".

בתום מכתב הוא מבקש סליחה מהתושבים ומציין, "אני מבין שגרמתי עוול, אני לומד את זה כלקח".