הרב צפניה דרורי
הרב צפניה דרוריצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

הרב צפניה דרורי רב העיר קרית שמונה וראש ישיבת ההסדר בעיר מסכם בערוץ 7 חמישים שנה מתוכם שנים של קטיושות טילים וחיילים שנפלו.

"באתי לקריית שמונה לפני חמישים שנה ואני חייב לומר שלפני הימים הקשים שלה היא היתה הרבה פחות טובה ואידיאליסטית ובניה פחות הצליחו מהיום, הצרות הקטיושות והמחיר ששילמנו רק חזקו אותנו, מלך ממית ומחיה ומצמיח ישועה ומתוך הצרות אתה מגלה צבור גדול וערכי יותר מתוך כל מה שעברנו קרית שמונה הפכה להיות עיר מלאת טוב".

לדבריו ישיבת קריית שמונה איבדה את מיטב תלמידיה במלחמת שלום הגליל, "מלחמת שלום הגליל היתה מלחמה שבה נהרגו הבחורים שלנו חבורה גדולה שיצאו למלחמה והם ידעו שהם הולכים להגן על עם ישראל וארץ ישראל ובמלחמה הזאת שילמנו מחיר אבל כולנו היינו בטוחים שבנינו תלמידינו יעשו את הטוב ביותר מרב בנינו שנפלו במלחמת לבנון יצאו למלחמה כשהקטיושות נוחתות כאן והם יצאו נחושים להגן על עם ישראל".

גם היום שהצפון שוב מאויים הרב דרורי משוכנע שפעמי גאולה בפתח, "אני יודע שזה זמן של הגאולה ואני בטוח שמכל הצרות נדע לצאת מחוזקים ולהתגבר כמו שהפסוק אומר עת צרה ליעקב וממנה ניוושע בזמן שמגיעה צרה דווקא על ידי הצרה עם ישראל נושע וחוזר אל עצמו.

אלה יומיים שמבטאים את מסירות הנפש של עם ישראל את הנאמנות לארץ את העוז שיש לעם ישראל לעמוד גם אחרי השואה הארוכה וכל הנפילות הגדולות ולהקים בזכות האמונה והתקווה מדינה שאלוקי יעקב בעזרה ולמרות כל הקשיים ונפילת הבנים הבטחת הנביאים מתגשמת לנגד עינינו ועם ישראל שהיה מפוזר בין הגויים חוזר ארצה וממתין לגאולה הנצחית".