למצולמים אין קשר לידיעה
למצולמים אין קשר לידיעהצילום: הלל מאיר/TPS

דיירי המעונות באוניברסיטת תל אביב התלוננו הבוקר (רביעי) ברשתות החברתיות נגד הסטודנטים הערבים שהפריעו אמש בזמן הצפירה ולא כיבדו את הסטודנטים האחרים שמתאבלים על חללי מערכות ישראל ונפגעי האיבה.

"מאוד מפריע שדווקא בזמן כזה קשה לעמוד בשקט בלי להפריע", נכתב. הסטודנטים הערבים לא נותרו חייבים וחלקם הגיבו "זה לא יום שלנו, אנחנו לא מחויבים ליום הזה".

י', סטודנט להנדסת חשמל שמבקש לשמור על עילום שמו, מספר לערוץ 7 את מה שהתרחש אמש במעונות בזמן הצפירה, "הייתי במרפסת באחת הקומות העליונות והסתכלתי למטה, ראיתי בזמן הצפירה אנשים שהולכים, מפטפטים ונוסעים באופניים חשמליות. לא מפריע לי שהם לא מכבדים את היום הזה אבל שיכבדו את מי שנמצא מסביבם והיו שם אנשים שעמדו".

הוא מצפה מסטודנטים שמתיימרים להיות אקדמאים לנהוג אחרת, "זו שנה ראשונה שלי ביום הזיכרון באוניברסיטה, חשבתי שאולי במקום שאנשים באים ללמוד זה אומר שיש להם קצת יכולת של חשיבה וביקורתיות והם יכולים לתת כבוד למי שנמצא מסביבם.

''לא הייתי מצפה מהם לעמוד דום כי הם באמת לא מאמינים שזה קשור אליהם ונהפוך הוא, זה בדיוק נגד מה שהם מאמינים אבל אפשר לעצור כדי לא להפריע למי שזה כן חשוב. זה המינימום".

י' לא מאמין שיהיה אפשר לשנות את התופעה, "אני מעריך שזה קורה ככה כל שנה וזה קורה בעוד מקומות. אני באמת לא מצפה שהם ירכינו ראש בזמן הצפירה אלא רק לא להפריע ולפגוע באחרים. לצערי אין שום תקנות או חוק בנושא ואין גם טעם לפנות להנהלת האוניברסיטה שבדרך כלל גם ככה נוטה לצד שלהם".