ישראל אייכלר
ישראל אייכלרצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) ביקר במטה מתנדבי 'איחוד הצלה', שם נשא דברים נרגשים בפני המתנדבים הרבים בארגון.

"עוד מלפני קום המדינה, ובכל שנותיה, יוחדו המתנדבים החרדיים והדתיים בכך שלא קיבלו הכרה ממשלתית עבור מעשי החסד שלהם", אמר אייכלר.

"אני מכיר מתנדבים חרדים רבים שמאז קום המדינה פועלים למען הצלת חיים ולמען כבוד המת, בכל המלחמות והפיגועים, ואף פעם לא קיבלו הכרה. אחוז בעלי המשכורות המתוקצבות על ידי המדינה במרכזי ההתנדבות החרדיים והדתיים הוא קטן מאוד. ולמרות זאת, מספר המתנדבים הדתיים והחרדיים בכלל ארגוני ההצלה, הוא עצום".

אייכלר הודה בדברי חיזוק למתנדבים: "כשקורה אירוע חירום, כל אלו שמגיעים לסייע, כולם אהובים כולם ברוכים, אבל חלקם קיבלו משכורות בכל ימות השנה כדי להיות שם. וזה בסדר. ואילו המתנדבים הדתיים שנמצאים שם ברוב מוחלט של המקרים באים על חשבונם, כולל אובדן שעות העבודה. אין לזלזל במקבלי השכר שעושים מלאכתם נאמנה, ואפילו רופא שמקבל תמורה על עבודתו ומציל נפשות יש לו שכר בשמיים. אבל אלו שאינם מקבלים כלום, ועושים אך ורק לשם שמיים, נמצאים בדרגה גבוהה יותר".

בדבריו רמז להתקפות הרואות אור בימים אלה על המגזר החרדי, "בימים כתיקונם לא הייתי צריך לומר זאת. אבל כשאומרים על החרדים שהם פרזיטים, שהם לא תורמים לחברה, ראוי להעמיד את האמת על תילה, מי התורמים שאינם מקבלים שום תמורה או הכרה על ידי המדינה".

את דבריו סיים אייכלר בדברי ברכה: "המתנדבים דבקים במידותיו של הקדוש ברוך הוא... אני רוצה לאחר לכם בהצלחה ושעם ישראל לא יצטרך את שירותיכם, ותעסקו אך ורק במקרים משמחים".