מפולין לחגיגות העצמאות בכותל המערבימתוך השידור החי

כ-6,000 בני נוער שסיירו פולין והשתתפו במצעד החיים ה-30, מיותר מ-40 מדינות מרחבי העולם, חגגו את יום העצמאות בכיכר ספרא בירושלים ומשם יצאו לכותל המערבי לשאת תפילה המונית לשלום מדינת ישראל.

את אירועי ערב יום העצמאות, חתמו בני הנוער באירוע בלטרון. נשיא המדינה בירך אותם ואמר, "העם שלנו, לצערי, מורגל בהתמודדות במתח שבין כאב לשמחה, שבין חגיגה לאבל. כילד בירושלים, שהייתה עיר מלחמה, אני עצמי זוכר את השמחה המהולה בעצב, גם ביום הכרזת העצמאות עצמו".

בני הנוער חוגגים את יום העצמאות בכותל המערבי
בני הנוער חוגגים את יום העצמאות בכותל המערביצילום: יוסי זליגר

"לפני זמן מועט בלבד צעדנו יחד בגיא ההריגה של מחנות אושוויץ-בירקנאו, היכן שרבבות מאחינו היהודים מצאו את מותם בידי הצורר הנאצי. והיום, אנו זוכים לחגוג את ניצחון הרוח היהודית על כל אלו שביקשו לכלותינו. מדינתנו, מדינת ישראל, היא מצעד החיים של העם היהודי. וכיום יותר מתמיד אין ספק כי הפלא הזה שנקרא מדינת ישראל הוא שריר וקיים", דברי הנשיא ריבלין.

יו"ר מצעד החיים, ד"ר שמואל רוזנמן, הוסיף כי "הגעתם של בני הנוער לישראל, מכל רחבי העולם, מהווה סגירת מעגל מרגשת וחשובה. הקמתה של מדינת ישראל היא פלא ואיננה מובנית מאליה. דרך החוויה האישית והשתלבותם במארג הישראלי, אנו מאמינים כי המשתתפים ב'מצעד החיים' מבינים יותר וסולידריים יותר כלפי עצמם והאנושות כולה".

בני הנוער, יהודים ושאינם יהודים, ישהו בישראל בשבוע הקרוב במהלכו יבקרו באתרים היסטוריים, בשמורות הטבע והיערות של קק"ל וייפגשו עם ישראלים מכל קצוות הארץ.