בנימין נתניהו מגיע לטקס הדלקת המשואות
בנימין נתניהו מגיע לטקס הדלקת המשואותצילום: הדס פרוש, פלאש 90

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, מותח ביקורת קשה על התנהלותם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרת התרבות מירי רגב, לפני ובמהלך טקס הדלקת המשואות.

בראיון לחדשות עשר זעם אדלשטיין על העובדה שנאומו של נתניהו ארך כ-14 דקות, כמעט פי שניים מנאומו שלו. "אחרי כמה דקות של נאום הבנתי שיש פה תאונה. אני מזכיר שזה לא סיכום בחדרי חדרים, ששם זה מילה שלי מול שלו. הייתה הודעה רשמית של לשכת רה"מ בנושא".

הוא גם הבהיר שיהיו לכך השלכות ביחסיו מול ראש הממשלה. "הסיפור ישפיע, האמינות נפגעה. סברתי ואני עודני סבור שאמינות היא תכונה חשובה לכל מנהיג. אני נוהג לכבד את ההסכמים שאני עושה עם הקולגות שלי"

יו"ר הכנסת גם הגיב לטענות של השרה רגב לפיהם במהלך השבועות האחרונים התבטא נגדה בחריפות בשיחה פרטית ביניהם. "אני זוכר מה עניתי, זה היה מאוד קצר, כך שלא קשה לזכור. אמרתי לה שנמאס לי מהשטויות שלה ושאם היא תמשיך בדרך הזאת, זאת תהיה טעות פוליטית מאוד חמורה".

אדלשטיין הוסיף שאין לו שום חשש פוליטי מרגב. "בפעם אחרונה שהיו פריימריז הגעתי למקום השני, ואני לא זוכר שהיא הגיעה למקום כה גבוה. אני לא מאמין שיהיה מישהו בין חברי הליכוד שיחשוב שמי שכמוני עבר לגדיד לפני הפינוי, העקירה ב-2005, וגר שם כמה חודשים, הוא פחות ימני ממישהו שבאותו זמן דברר את הפינוי שלי ושל המשפחות האלה מגוש קטיף".

"באופן אישי, קצת יושבת עליי מועקה כי זה לא הסגנון שלי. יותר מ-20 שנים אני פה ולא היה לי רקורד של מריבות מתוקשרות, מול מישהו או מישהי שבכל שבוע יש לו מריבות עם מישהו במליאה. המריבות האלה פוגעות בליכוד, וכבר היו מקרים שהליכוד ירד מהשלטון בגלל דברים כאלה", הוסיף יו"ר הכנסת, שאמר גם על טקס הדלקת המשואות, "קלקלו את החגיגה".

שרת התרבות מירי רגב הגיבה לראיון של אדלשטיין ואמרה, "אני שמחה שבסופו של דבר הממלכתיות ניצחה והיה לנו טקס ממלכתי מכובד ומרגש. אדלשטיין ממשיך לפגוע בליכוד בראש הממשלה ובי ולהתנהג בדרך הכי רחוקה מממלכתיות".