הרב קנוהל
הרב קנוהלצילום: מתוך אתר רבני צהר

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הגיב (שישי) בצער על פטירתו של הרב אלישיב קנוהל, רבה של כפר עציון וראש תחום הנישואין בארגון רבני צהר.

הרב קנוהל זצ''ל הלך לעולמו בגיל 70 לאחר מאבק במחלה קשה. הלוויתו תיערך בשעה 12 בבית העלמין בכפר עציון.

"קיבלתי בצער את הבשורה על פטירתו של הרב אלישיב קנוהל, רבה של כפר עציון. הרב קנוהל היה מבני כפר עציון ששבו אליו עם שחררו והקימו בו את ביתם'', הזכיר הנשיא.

''מאור פניו, עדינותו ורגישותו היו לו לדרך ולתורת חיים אשר הנחיל לרבים ולזוגות שזכו, ו'שכינה ביניהם', כשהקימו בית נאמן בישראל בהדרכתו. תנחומי למשפחה האבלה, לתלמידיו, ולבית כפר עציון", אמר ריבלין.

שר החקלאות אורי אריאל אמר כי הרב קנוהל היה ''איש חסדים, חכם גדול ומורה לחיים. היה ממייסדי כפר עציון, יהי זכרו ברוך. מן השמיים ננוחם''.

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן ספד לרב אלישיב קנוהל, "היה איש שכל ראייתו ומעשיו היו ציבוריים. מעולם לא ביקש לעצמו משהו. כמה סמלי שהוא נפטר ביום העצמאות- היום בו חזרה הציבוריות והממלכתיות לארצנו".

יו''ר הכנסת יולי אדלשטיין סיפר ''קיבלתי בצער רב את דבר פטירתו של הרב אלישיב קנוהל. הרב קנוהל היה איש של חסד ותרומה, ממייסדי כפר עציון לאחר מלחמת ששת הימים. איש שכולו נתינה ואהבת האדם והארץ. חבל על דאבדין ולא משתכחין''.

ח''כ מוטי יוגב מהבית היהודי מסר, ''צער גדול מאוד עם היוודע דבר פטירתו של הרב אלישיב קנוהל, הרב של כפר עציון, שהלך לעולמו לאחר מחלה קשה.

''הרב אלישיב היה מבניה ובוניה של כפר עציון, איש מידות שהאיר פניו לכל ותלמיד חכם גדול, שידע לחבר בשיעוריו ובספריו את הדור לתורה. חבל על דאבדין'', הוסיף יוגב.

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי, ספדה גם היא: ''הרב אלישיב קנוהל זצ"ל, אישיות נערצת וחבר קרוב הלך לעולמו. המורשת הרוחנית שהותיר לנו בחיבורים שיצר, בלימוד התורה ובספריו ומורשת ההתיישבות והאחיזה בגוש עציון, לצד חותמו האישי בכפר עציון, יישארו איתנו לתמיד''.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) כתב בטוויטר, ''חבל על דאבדין ולא משתכחין. הרב קנוהל רבה של כפר עציון. איש התיישבות ממייסדי כפר עציון המתחדשת. איש המשפחה היהודית. תלמיד חכם של חסד והארת פנים. כמה סמלי יום פטירתו. יהי זכרו ברוך ובהמשך בניין ארץ ישראל וירושלים ננוחם''.

יו"ר ועדת החוקה חוק ומשפט, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) ספד גם הוא. ''חברי ורעי, הרב אלישיב קנוהל זצ״ל. ממנהיגיה הרוחניים של הציונות הדתית בדור הנוכחי. איש צנוע, ישר דרך ועניו. תלמיד חכם עצום שחיבר ספרים חשובים ומשמעותיים. מבוני הארץ ׳פשוטו כמשמעו׳ - נולד בשנת התש״ח להורים שהיו ממייסדיה של כפר עציון והיה בין אלה שהיו ממקימיה מחדש לאחר מלחמת ששת הימים.

''נלקח מאיתנו ועלה בסערה השמיימה, בתאריך שמסמל את חייו ופועלו - ה׳ באייר. מורשתו תישאר עימנו לעד, יהי זכרו ברוך!'', אמר סלומינסקי.

אמיתי פורת, מזכ"ל הקיבוץ הדתי ואיש כפר עציון, אמר ''הרב אלישיב, מראשוני בני כפר עציון השבים לביתם, ומעמודי התווך של כפר עציון המתחדש לאחר מלחמת ששת הימים, איש של ציבור, איש תורה וחסד, פעל במסירות נפש בכל אשר עשה בשדות חייו. יהי זכרו היקר ברוך, זכותו תעמוד לכפר עציון ולכל ישראל''.

ארגון רבני צהר פרסם הודעת אבל שבה נאמר כי בארגון ''כואב ודואב את לכתו לבית עולמו של הרב אלישיב קנוהל ראש מיזם הנישואין בארגון אשר בדרכיו הישרות והטובות, בליבו הזך ובחכמתו האיר את הדור.

''במסירות אין קץ הוא ניתב דרכו ומצא מסילות לליבם של זוגות רבים ושימש מגדל אור לאנשי מקצוע פוסקי הלכה וסייע רבות בהקמת בתים, בטיפוח משפחות רבות תוך מענה זמין ומועיל ללא הרף", נמסר.