ישיבת הממשלה המיוחדת בבית העצמאות בתל אביב.
ישיבת הממשלה המיוחדת בבית העצמאות בתל אביב.צילום: חיים צח / לע"מ

מליאת הממשלה התכנסה הבוקר (שישי) לישיבה חגיגית בבית העצמאות בתל אביב, שם הכריז דוד בן גוריון על הקמת מדינת ישראל לפני 70 שנה.

בישיבה הוצגה לחברי הממשלה מגילת העצמאות המקורית הנושאת את חתימותיהם של חברי מועצת העם. המגילה, שמאוחסנת בתנאים מיוחדים, הובאה במיוחד מארכיון המדינה.

הממשלה שמעה סקירה על בית העצמאות ועל השיפוץ הנרחב שיעבור בקרוב. המקום יוסב למוזיאון פעיל בו תוצג המגילה לראשונה לקהל הרחב, זאת במסגרת החלטת הממשלה שהתקבלה בחודש נובמבר האחרון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למתיחות הביטחונית ואמר "לא נרתע מהמחיר ונגבה את המחיר ממבקשי נפשנו".

"גם אנחנו עומדים איתן מול מי שעומד להשמידנו. אנו בטוחים ביכולתנו להגן על עצמנו בעצמנו, וזוהי תמצית העצמאות", הוסיף נתניהו. "אנחנו שומעים איומים מאירן, אבל לוחמי צה"ל וכוחות הביטחון ערוכים לכל. צה"ל נכון למשימה והעם יעמוד. אני מודה למנהיגי העולם ששלחו לנו ברכות ליום העצמאות, ובראשם נשיא ארה"ב ונשיא רוסיה. ברכות אלה משקפות את מעמדה העולה של ישראל בין האומות".

"כולנו השתתפנו באירועים במרגשים לציון 70 שנות עצמאותנו, ומה שבלט מאוד בהם זו השמחה העממית אזרחי ישראל גאים במדינה שלנו. הם אוהבים אותה, הם יודעים להעריך היטב את הישגיה בכל תחום. השמחה והגאווה אינן באות מצו מגבוה, הן בוקעות מן הלב".

נתניהו הוסיף כי "ה' באייר תש"ח הוא תאריך מכונן בתולדותינו. ביום הזה התכנסו בחדר הזה חברי מועצת העם והם החליטו על הקמת מדינה יהודית בישראל. כך השיבו לנו את הריבונות בארצנו.

''אם חלילה לא הייתה קמה המדינה העם היהודי היה הולך ומצטמק בגלות. היה סופג מכות נוראות וספק אם היתה ניתנת לנו הזדמנות אחרת לכונן ריבונות. המדינה יצרה מרכז לאומי לעמנו שאין בו התבוללות ויש בו צמיחה מתמדת".