סיכום אירועי יום שישי על הגדרדובר צה"ל

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס למותו של הנער הפלסטיני שהתקרב לגדר במהלך העימותים עם צה"ל.

"האשמים היחידים במות הנער בן ה-15 בעזה הם ראשי חמאס. אותם מנהיגים פחדנים שמסתתרים מאחורי ילדים ונשים ושולחים אותם קדימה כמגן אנושי, כדי שהם יוכלו להמשיך לחפור מנהרות ולבצע פעולות טרור נגד מדינת ישראל".

"אנחנו כבר מכירים מן העבר שימוש לצרכי טרור במתקני אונר"א, בבתי חולים ובמסגדים", הוסיף ליברמן. "גם בפעילות אתמול ראינו שצה"ל הוא הצבא הכי מוסרי בעולם, העושה מאמץ מקסימלי להימנע מפגיעה בחפים מפשע. אני שב ואומר לתושבי עזה. סגולה לאריכות ימים: אל תתקרבו לגדר".

ארבעה פלסטינים נהרגו אתמול (שישי) מירי צה"ל בגבול רצועת עזה. כוחות צה"ל באזור הגדר השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות על מנת להרחיק מאזור הגדר את המפגינים.

שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלדנוב תקף בחריפות את הרג הנער. בדברים שכתב בטוויטר קרא מלדנוב לחקירת מותו של איוב וכתב כי הדבר אינו תורם למאמצים להשגת שלום. "הדבר רק מגביר את הכעס ויביא למיתות נוספות", הוסיף. "יש להגן על ילדים מפני אלימות ולוודא שלא ייחשפו לה - ולא יהרגו!".

בדובר צה"ל העריכו אתמול בשעות הצהריים כי כ-3,000 פלסטינים הפגינו בחמישה מוקדים לאורך הגבול. המפגינים הפלסטינים הבעירו צמיגים, יידו אבנים, ולטענת הצבא אף ניסו בכמה מקרים לפגוע בגדר המערכת ולפרוץ לשטח מדינת ישראל.

לפחות בשני מוקדים הפעילו המפגינים עפיפונים בשמיים, נושאי פחיות חומר דליק. בשני מקרים העפיפונים נפלו בשטח מדינת ישראל וטופלו על ידי הצבא. נעשה שימוש בכשמונה עפיפונים. גורמי צבא סיפרו כי לפחות בשני מקרים הושלכו שני מטעני חבלה על הגדר.