שחקני חיפה חוגגים הערב
שחקני חיפה חוגגים הערבצילום: ראובן כהן, האתר הרשמי של מכבי חיפה

30 מחזורים לקח למכבי חיפה להשיג ניצחון חוץ שני העונה וניצחון שני ברציפות, לראשונה העונה.

30 מחזורים עברו עד שאוהדיה הרבים של הקבוצה הירוקה מהכרמל סוף סוף יכולים לנשום לרווחה - אחת העונות הרעות ביותר של קבוצתם מאז ומעולם הסתיימה, ולא בירידת ליגה.

14 משחקי חוץ קיימה עד הערב (מוצאי שבת) מכבי חיפה העונה. בתשעה מהם לא כבשה כלל, רק באחד מהם ניצחה. אחרי המשחק ה-15 בחוץ, מול מכבי פתח תקווה, יכולה חיפה כעת להתרכז בהכנות לעונה הבאה שתהיה גם היא בליגה הבכירה. בתקווה שהפעם זה ייראה אחרת מהשנים האחרונות.

פתח תקווה, בשורותיה משחק קפטן מכבי חיפה בעבר ואחד המזוהים איתה, יוסי בניון שעזב את המועדון הירוק בתום סערה גדולה מול האוהדים שלו, לא היוותה יריב גדול לירוקים שהיו רחוקים מלהרשים וניצחו בזכות שער אחד בלבד, שנכבש בדקה ה-13 מרגליו של שלומי אזולאי.

בניון שפגש את מכבי חיפה חמש פעמים מאז עזב אותה ב-2016, היה שותף לשלושה ניצחונות מולה אמנם, אבל לא כבש מולה מאז שער הדמעות המפורסם במשחק הירידה של הפועל באר שבע במאי 1998. הערב הוא גם ירד עם הפסד.

הניצחון השני ברציפות של הירוקים מהכרמל, שהיה הרצף הראשון שלהם מאז מרץ, העלה את הירוקים אל המקום התשיעי בטבלת ליגת העל שבכדורגל. בדיוק אותו המקום בו סיימה את העונה הגרועה ביותר שלה בליגת העל. רק ירידת ליגה הייתה הופכת את העונה הזו לעונה הגרועה ביותר.

עכשיו ליענקל'ה שחר ולאוהדיו יש זמן לנסות ולתקן את הטעויות הרבות שנעשו לאורך השנים האחרונות. אם ישכילו לעשות זאת, אולי גם נראה תוצאה אחרת.

במשחק נוסף שהתקיים הערב במסגרת המחזור ה-30 של ליגת העל שבכדורגל, ניצחה קריית שמונה את בני סכנין בתוצאה 0:2.