מטה זק''א העולמי
מטה זק''א העולמיצילום: שלומי כהן

טקס הנחת אבן פינה למטה העולמי של ארגון זק״א התקיים היום (ראשון) בירושלים במעמד שר הבינוי והשיכון יואב גלנט (כולנו), הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו ורבה של ירושלים הרב שלמה עמאר.

הרב לאו אמר באירוע כי ״ארגון זק״א הינו ארגון שמהותו הוא איכפתיות מכל אחד ואחד, לא רק בחיים אלא גם לאחר המוות. הבית שיבנה כאן, במזרח ירושלים, יהיה בית של אור לכל רחבי העולם, ואנחנו נייחל שלא תהיה לכם הרבה עבודה, אבל אם כן, תזכו להיות מאלו שמסייעים בכל צרה ועניין״.

הרב עמאר שיבח את פעילות הארגון ואמר כי ''זק״א עושה פעילות רבה, אבל פעולת הקמת המטה טומנת בה הצלת נפשות, לא רק לעם ישראל, אלא לכל אומות העולם. ולכן הפעילות שלכם חשובה בכפל כפליים״.

שר הבינוי גלנט אמר בטקס כי "על שלושה דברים העולם עומד, על התורה על העבודה ועל גמילות חסדים. גמילות החסדים שארגון זק"א עושה, היא מידת החסד הגבוהה ביותר, מכיוון שהמת אינו יכול להחזיר חזרה. ולכן כשאני מסתכל על הפעילות שאתם עושים בארגון ואלו דברים שאני מכיר אותם מקרוב עוד מהיותי אלוף בצבא כעוזרו של אריק שרון, אני יודע שהדבר מצריך תעצומות נפש שאין לכל בן אדם . בניגוד לשאר ארגוני ההצלה, אני מאחל שתהיה לכם הכי פחות עבודה״.

גלנט התייחס למתיחות הביטחונית ואמר כי ״מדינת ישראל לא תוכל להשלים יותר עם טרור כלפי יהודים. נרדוף כל אחד באשר הוא, גם בקצה העולם, ונביא אותו חי לבית משפט או מת לבית קברות״.

יו״ר זק״א יהודה משי זהב הודה לתורמים אדוארדו וחוויטה כוכב, שהגיעו במיוחד ממקסיקו להניח את אבן הפינה במטה העולמי.