השגריר דיוויד פרידמן וניר ברקת
השגריר דיוויד פרידמן וניר ברקתצילום: הלל מאיר/TPS

שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן השתתף הערב (שני) באירוע מיוחד במרכז מורשת בגין, יחד עם עשרות שגרירים זרים לציון 70 שנה למדינת ישראל.

פרידמן נטל חלק בפאנל עם שגריר הודו בישראל ושגריר ישראל בארה''ב לשעבר סלי מרידור ואמר כי "ירושלים היא מודל לעולם כולו לדו קיום. ירושלים היא עיר שלם. העיר שהיא מודל לעולם כולו כיצד ניתן לחיות יחד''.

פרידמן הזכיר כי ירושלים קדושה לשלוש הדתות, ''יש את הכותל המערבי, מסגד אל אקצא וכנסיית הקבר. כאן אין אלימות וכאן כל אחד יכול לעבוד את אלוהיו, זוהי הדוגמא והמסר לעולם.

''זו הסיבה שהנשיא בחר להכיר בירושלים בירת ישראל...", הוסיף פרידמן וסיפר ''אני זוכר את הוריי בוכים מול הטלוויזיה ב67', התוצאה היתה שחגגתי בכותל בר מצווה".

בהמשך אמר השגריר כי הוא מקווה שבעשור הקרוב יותר יהודים מהתפוצות יתחברו לשורשים היהודיים שלהם ולישראל. ''אני מאמין שהיחסים בין ישראל לארה''ב יתחזקו שכן ארה''ב מפיקה רווח מהיחסים עם ישראל".

שגריר הודו בישראל פאוואן קאפור סיפר כי התלהב מארוחת השבת המשפחתית הנהוגה בישראל. "ראיתי את זה ואמרתי 'זה כמו אצלנו', היום אומנם שונה אבל מהות האירוע דומה. התלהבתי והתרגשתי".

בהתייחסו ליחסי ישראל והודו אמר השגריר "תנו לעוד מבני עמי לבוא לישראל וללמוד... יש לנו תשוקה לקבל עוד ידע וגם לחלוק כזה. אני גאה על היחסים המתחממים בין העמים שלנו".