בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: הדס פרוש, פלאש 90

עם תחילת קמפיין הליכוד בבחירות האחרונות לכנסת, הבטיח ראש הממשלה בנימין נתניהו לשנות את שיטת הממשל.

בממשלה הבאה בהנהגתי, אמר אז ראש הממשלה, אני מתכנן לחוקק חוק לשינוי שיטת הממשל - אשר יבטיח יציבות ויכולת למשול ולהנהיג את המדינה לדורות הבאים.

בחודש יולי 2017 הגיע נתניהו לנחם את בני משפחת סלומון שישבעו שבעה לאחר הטבח בנווה צוף, והביע תמיכה בגזירת עונש מוות על המחבל הערבי שביצע את הפיגוע הרצחני בביתם.

''עונש מוות למחבלים זה דבר שהגיע הזמן לעשות", אמר ראש הממשלה למשפחה האבלה והפיח בה תקווה, ''זה מעוגן בחוק, צריך פה אחד של השופטים, אבל הם רוצים גם לדעת את עמדת הממשלה. ועמדתי כראש ממשלה, במקרה כזה, של רוצח שפל כזה, צריך להוציא אותו למוות. צריך פשוט שלא יחייך יותר''.

בחודש דצמבר האחרון הגדיר נתניהו את ''חוק הלאום'' כמשימה הראשונה של יו"ר הקואליציה דודי אמסלם שנכנס אז לתפקידו. במפגש עם ראשי המפלגות אמר ראש הממשלה כי יש ללכת במסלול של חקיקה פרטית כדי לזרז את אישור החוק בכנסת.

לפני כמעט שש שנים, כאשר נהרסו חמישה בניינים בגבעת האולפנה בבית אל, פיזר ראש הממשלה נתניהו שורה של הבטחות שהמרכזית בהן היא בניית 300 יחידות דיור לשם הרחבת היישוב.

רק בחודשים האחרונים הסכים נתניהו לאשר את בניית יחידות הדיור במועצת התכנון של המנהל האחרון, אך נכון להיום אף אבן פינה לא הונחה ו-300 הבתים החדשים שהובטחו עדיין נראים כחלום רחוק.

כמו בבית אל, כך עונש מוות למחבלים, כך חוק הלאום וכך גם פסקת ההתגברות: ראש הממשלה בנימין נתניהו לא מעוניין לבצע מהלכים דרמטיים שיצדיקו את עובדת היותו ראש ממשלת ימין. נתניהו מאז ומעולם העדיף שקט קואליציוני על פני עשייה לאומית.

פסקת ההתגברות שנמצאת עתה על הפרק לא תתקדם במעלה החקיקה כל עוד הדבר תלוי ביו"ר הליכוד. יש דרך אחת שתסלול את אישור פסקת ההתגברות והיא - הפעלת לחץ פוליטי כבד על נתניהו, במקביל למחאה ברשתות החברתיות שתבהיר לראש הממשלה מה רוצה הציבור הישראלי.

רק לאחרונה ראינו את כוחן של הרשתות החברתיות כאשר נתניהו החליט להשאיר בישראל עשרות אלפי מסתננים אפריקנים, ותוך כמה שעות חזר בו בעקבות מחאה של הימין בעמוד הפייסבוק של ראש הממשלה.

הפעלת לחץ פוליטי מימין ומחאה נגד נתניהו בפייסבוק יגרמו לראש הממשלה להזניק את הליך החקיקה ולאשר את פסקת ההתגברות שבין היתר תפתור את בעיית המסתננים שהציפו את ישראל.