ברקוביץ והרב פוירשטיין אמש ב"גולה" בירושלים
ברקוביץ והרב פוירשטיין אמש ב"גולה" בירושליםצילום: נועם פוגל

הרב רפי פוירשטיין, רב קהילה בשכונת הר נוף בירושלים ומראשי ארגון "צהר" השתתף אמש (שני) במפגש אינטימי עם תושבים מירושלים יחד עם יו״ר תנועת ״התעוררות״ והמועמד לראשות העיר עופר ברקוביץ.

השניים ערכו שיחה אישית עם התושבים בנושאים שעל סדר היום הירושלמי.

"ירושלים תיבנה אם היא לא תתחלק לשבטים", אמר הרב פוירטשיין. ''לתנועת התעוררות יש את הייחודיות של ה'ביחד', של היכולת לייצר משהו משותף בין דתיים וחילונים. אני מקווה שהבשורה הזאת של התעוררות תמשיך ותדביק עוד רבים מהחברה הירושלמית והארצית.

''זה יוכיח שאפשר לחפש תשתיות רוחניות, ערכיות, מוסריות וחזיוניות משותפים". עוד אמר הרב פוירשטיין כי הוא מרגיש שחסר מבוגר אחראי בחברה הישראלית-ירושלמית. "אני חושב שעופר הוא דוגמא נהדרת למבוגר אחראי.

''האתגר של הציונות הדתית הוא לא רק בירושלים. הציונות הדתית שכחה את תל אביב, את רמת גן, את גבעתיים, נטשנו שאלות של דת ומדינה ושאלות חברתיות. אני חושב שחלק מזה זה מתוך ייאוש כי איבדנו את ירושלים. אנחנו צריכים להחזיר את הציונות הדתית לעוד חלקי חיים״.

הרב פוירשטיין: הציונות הדתית שכחה את תל אביב

עופר ברקוביץ התייחס לסוגיות בוערות שעל סדר היום הירושלמי והבטיח ״כראש עיריית ירושלים, אני אהיה עיוור צבעים. רק ככה אוכל לתת מענה לכולם, לא מעניין אותי גודל וצבע הכיפה שלו, לא ניקח לילד אחד כדי לתת לילד אחר, לא נעבה כניסה של אוכלוסיה חרדית לקרית יובל למשל אלא נבנה שכונה שתתאים לצרכים של הציבור החרדי מבלי לפגוע בציבור אחר.

''ירושלים היא של כולם וזה ערך עליון. הציונות הדתית בירושלים היא חוד החנית", הדגיש ברקוביץ.

צילום: נועם פוגל
צילום: נועם פוגל