ניידת משטרת ליד בית כנסת בעיר ברמן, גרמניה
ניידת משטרת ליד בית כנסת בעיר ברמן, גרמניהצילום: רויטרס

מנהיג הקהילה היהודית בגרמניה, יוסף שוסטר, ממליץ ליהודים במדינה להימנע מחבישת כיפה בערים גדולות על רקע התגברות האנטישמיות ותקיפת צעיר יהודי בברלין בשבוע שעבר.

בריאיון לרדיו ברלין אמר שוסטר כי בעת שגרה הוא תומך בחבישת כיפה כדי ''להראות את האמונה בגלוי ובהתלהבות'', אך בתקופה רגישה כמו זו הוא ממליץ לאנשים פרטיים שלא להסתובב עם כיפה ברחובות הערים.

"אני ממליץ לחבוש כובע, או כיסוי ראש אחר", אמר שוסטר והדגיש כי תקיפת היהודים בגרמניה אינה נובעת רק מאנטישמיות. ''זה מגיע גם עם גזענות ושנאת זרים. חייבים לעצור את התופעות האלו מיד".

דבריו של שוסטר נאמרים על רקע תקיפה אנטישמית שאירעה בשבוע שעבר בברלין כשמוסלמי תקף צעיר ערבי ישראלי, שחבש כיפה בניסיון לבדוק אם אכן מסוכן ליהודים להסתובב ברחוב בגרמניה.

בתגובה לאירועים, הקהילה היהודית בברלין החליטה לקיים מפגן סולידריות מיוחד שבמהלכו המשתתפים היהודים ושאינם יהודים יחבשו כיפה על ראשם.

המפגן יתקיים מחר (רביעי) על יד בניין הקהילה היהודית, בהשתתפות ראש העיר מיכאל מולר, ונציג הממשלה, לצד רב הקהילה היהודית הרב יהודה טייכטל, ונשיא הקהילה ד"ר גדעון יפה.

"מטרת המפגן למחות נגד התקיפה החמורה ולהביע סולידריות עם חובשי הכיפה", מסבירים גורמים בקהילה היהודית.

"היוזמה הזו חשובה מאוד", אומר רב הקהילה הרב יהודה טייכטל, "שכן היא מביעה סולידריות עם העם היהודי ומשדרת מסר ברור: כאן לא תתקבל שום שנאה ליהודים".