מתנדבים וכלבנים בחיפושים
מתנדבים וכלבנים בחיפושיםצילום: יכ"ל

מזה כחודש ימים לא ידוע מה עלה בגורלה של נורית טבע, תושבת כפר גליקסון בת 45, שיצאה בבוקר יום שישי ה-23 למרץ מביתה ומאז נעלמו עקבותיה ללא כל קצה חוט.

ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם אהרון שטרייכר, דובר יחידת הכלבנים לישראל המגויסת לחיפושים אחרי נורית.

"נורית יצאה מביתה בשבע בבוקר באותו יום שישי. לקחה מביתה תיק צד בצבע שחור ויש סרטון שקולט אותה עוזבת את הישוב, יוצאת משער הישוב ומאז לא מאתרים אותה", אומר שטרייכר ומציין כי על אף שרבים בישראל מוגדרים כנעדרים לאורך תקופה ארוכה, המקרה של נורית טבע הוא "סיפור חריג כי כשיש לנו מקרים של היעדרויות אנחנו מקבלים עדויות מאנשים שראו או חושבים שראו, וכאן כלום, כאילו בלעה אותה האדמה".

נורית בסרטון האחרון
נורית בסרטון האחרוןצילום: יכ"ל

על החיפושים הוא מספר: "המשטרה חוקרת באפיקים שונים ואנחנו מתעסקים בחיפושים בעומק השטח בכפר גליקסון. הגענו עם כלבי הצלה וכלבי גישוש ובאחרונה נוספו גם כלבי גוויות, כלבים שמאומנים בחיפוש גוויות". פרק הזמן הארוך שחלף מאז אבדו עקבותיה של נורית, והעובדה שאין כל עדות שרומזת למצבה חייבו גם את שילובם של כלבי הגוויות.

"עברנו שוב ושוב את הדרך בין ביתה לעבודתה, לשם היא יצאה. יש חשש כבד לחייה בעקבות חוסר ההתקדמות. במקומות שסרקו הכלבים לא הגיעו לשום תוצאות", דברי שטרייכר המציין כי "בימים הראשונים יצאו איתנו תושבים, מבוגרים וצעירים כאחד, לעומק השטח אבל זה נראה כאילו בלעה אותה האדמה".

שטרייכר מספר כי לצוותי החיפושים מתלווה גם יחידת צוללנים הבוחנת אפשרות של נפילה לבור מים, אך קיים גם חשש מהימצאותן של חיות בר רבות באזור בו נעלמה. עם זאת הוא מעיר כי "אנחנו עדיין אופטימיים כי אולי היא עברה להתגורר במקום אחר, למרות שהסיכוי לכך קלוש. אנחנו סורקים את הרדיוס הקרוב לבית ולאחר מכן סורקים אזורים מרוחקים יותר. באזור אורבני קשה יותר לעבוד עם כלבים בעקבות ריחות נוספים שלא קשורים לנעדר".

על תופעת ההיעדרויות הכללית בישראל הוא מספר כי "יש עוד מאות מקרים שלא יודעים עליהם. בכל שנה מוכרזים 5000 נעדרים שרובם נמצאים. מדי שנה יש כמה אנשים שלא מאתרים אותם לחלוטין. זה דבר מזעזע שבמדינת ישראל של 2018 יש כמה נעדרים שאיש לא יודע עליהם. דווקא במרוץ נגד הזמן התוצאות יכולות להיות חיוביות ולכן אנחנו לא עוזבים את המקרה הזה".

ואיפה המשטרה בסיפור הזה? שטרייכר מזכיר את קשיי כוח האדם של המשטרה ואת היותה מקצועית במגוון תחומים בעוד יחידת הכלבנים לה הוא שייך, מתמקצעת בתחום זה של איתור נעדרים ובתחום לוחמת הכלבים כהגנה על ישובים. בדבריו הוא מציין כי "בתחום הנעדרים אנחנו מקבלים פניות ישירות ממשטרת ישראל בעקבות המיומנות של הכלבים שלנו שעוברים אימונים ייחודיים בארץ ובחו"ל".

"כשאנחנו מגיעים לשטח בדרך כלל בתוך שלושה ימים ההגדרה היא פיקוח נפש, אנשים שרדו פרק זמן כזה, ואנחנו לא עוזבים את השטח", אומר שטרייכר המציין כי לצוותי ומשימות החיפוש של היחידה, מצטרפים גם אנשי משטרה.

באשר למשפחתה של נורית הוא מספר: "המשפחה אובדת עצות. אתמול הגענו לכפר גליקסון ויחד עם המשפחה החלטנו שאנחנו הולכים שוב על המסלול הקבוע שבו היא הייתה הולכת, אבל ללא תוצאות. המשפחה עדיין עם תקווה שניתן יהיה למצוא אותה. כרגע אנחנו מגדירים את המצב כחשש כבד לחייה".

את דבריו חותם שטרייכר בקריאה לציבור להעביר כל בדל מידע הנוגע למצבה של נורית, ולשם כך הוא מוסר את מספר הטלפון של מפקד היחידה, מייק בן יעקב: 054-4876709, וזאת לבד מאפשרות ליצירת קשר ישיר עם משטרת ישראל.

בחמ"ל היכ"ל
בחמ"ל היכ"לצילום: יכ"ל