כנס הבלניות של הדסה
כנס הבלניות של הדסהצילום: צביה לוין

בתחילת השבוע התקיים כנס שארגנו המרכז הרפואי 'הדסה' בשיתוף עם מרכז עדן וארגון טהרינו, תחת הסיסמה "מהצלת חיים עד הנגשה לנשים עם מוגבלויות פיזיות שכליות ונפשיות".

אל יום העיון המקצועי שהתקיים במרכז הכנסים בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים, הגיעו כשלוש מאות נשים מכל רחבי הארץ, לכינוס שהוקדש להיבטים משפחתיים שונים, הענקת כלים מקצועיים ולהפוגה מהנה ורבת תוכן משגרת פעילותן. המשתתפות למדו אודות אתגרי נשים מזוויות שונות, וקיבלו כלים ומענה מקצועי איתם יוכלו לסייע לנשים במקרה הצורך.

יום העיון נפתח בדברי ברכה ע"י רב המרכז הרפואי 'הדסה', הרב משה קליין שהדגיש בדבריו כי קיומו של כנס זה הינו רק קצהו של היקף שיתוף הפעולה הרחב הנעשה בין המרכז הרפואי 'הדסה' לגופים שונים המתעסקים בענייני הלכה, טהרה ומקצועות לנשים. "הדסה של היום מובילה גם בנושאים של רפואה והלכה, והתאמתה לציבור רב ומגוון"... הוא ריגש את המשתתפות בדבריו על חשיבות פעילותן והזכות הגדולה שבעבודתן ולסיום דבריו, בירך אותן הרב: "פעילותכן הרבה והחשובה ראויה לכל הערכה, בטוחני כי תפיקו מיום מושקע ומקצועי זה ברכה והצלחה לכל פועלכן.."

את פרק ההרצאות המקצועיות ביום הכינוס, פתחה ד"ר תמר אלרם, מנהלת בית החולים הדסה הר הצופים שהפתיעה את הנשים בבשורה משמחת אודות חדרי הלידה החדשים הנבנים בימים אלו ועתידים לשמש את ציבור הנשים החל מתקופת חגי תשרי הקרובים. ד"רנעמי מרמון גרומט, מנהלת ומייסדת מרכז עדן הנחתה את יום העיון, מוריה גראזיפורת, סמנכ"לית המשרד לשירותי דת אמרה כי "אנו מסתכלים על הבלנית כחלון הראווה של היהדות". הרב יצחק מלבר, נשיא ומייסד מרכז 'טהרינו' וחבר המועצה הלאומית לבריאות האישה, האונקולוג, ד"ר אלברט גרינשפיין, ח"כ שולי מועלם-רפאלי, ד"ר יובל בדולח, רופא בכיר ביחידת IVF של המרכז הרפואי הדסה, ד"ר דבורה באומן, מנהלת מרכז בת עמי בהדסה עין כרם, הרב צבי פורת יועץ הלכתי לבתי החולים שיבא ואלין ומרצים נוספים שהאירו צדדים נוספים בתחום רפואת נשים.

במהלך היום פורסמו נתונים אודות שיתוף פעולה מהודק עם הקהל הדתי ברחבי הארץ. הדסה מעניקה שירותי רפואה ברמה הגבוהה ביותר בארץ לצד רגישות והתחשבות בצרכים של המשפחה הדתית.