שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, ספד לרב ישעיהו חיים הדרי זצ״ל שהלך לעולמו היום (רביעי) בגיל 84.

הרב הדרי כיהן במשך שלושה עשורים כראש ישיבת הכותל ולימד אלפי תלמידים. הלווייתו תיערך בשעה 16:30 בבית העלמין בסנהדריה.

"כבר יובל שנים שהשם של הרב ישעיהו הדרי מזוהה עם השיבה של עם ישראל לירושלים ולכותל, ועם תחייתה של התורה והאומה בעיר העתיקה", אמר בנט.

''אני שולח את תנחומיי לרעייתו נעמי, למשפחתו ולתלמידיו. כמי שעמד בראש ישיבת הכותל למעלה משלושים שנה, הרב הדרי העמיד תלמידים רבים מספור שימשיכו בדרכו המיוחדת של חיבור תורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל. יהי זכרו ברוך".

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן (הבית היהודי) סיפר כי "במשך 20 שנים זכיתי לשמוע את שיעוריו של הרב הדרי, ובמיוחד זכיתי לחוויה המיוחדת לפגוש אותו ברחובות הצרים של הרובע היהודי.

''תמיד היה בפיו דבר תורה מעניין, אימרה חשובה ועצה טובה הנוגעת לפעילותי הציבורית. בשנים האחרונות זכה לראות את ישיבת הכותל אותה הקים, פורחת גדלה ומשגשגת והייתה לו מכך נחת גדולה. כתביו הרבים ותורתו יהיו עבורנו מורשת וזיכרון חי לדמות מיוחדת שהתהלכה בתוכנו", הוסיף סגן השר.

באיגוד ישיבות ההסדר ספדו לרב הדרי ואמרו כי ''בדרכו הייחודית ובאורו המיוחד העמיד הרב הדרי אלפי תלמידים שמנהיגים את העם בתורה ובעבודה, מחנכים, רבנים ודיינים, אנשי ביטחון, כלכלה ומינהל''.

מולי יסלזון, ראש מטה איגוד ישיבות ההסדר, אמר כי ''הרב הדרי היה ממניחי היסודות לאיגוד ובנה תשתית חינוכית לבניית הדור הצעיר. תורתו של הרב הדרי היתה יחודית בהכנסת לימוד תנ"ך בהעמקה, בתורת החסידות ובתורת הרב קוק. תנחומינו לבני המשפחה, לבית ישיבת הכותל ולאלפי תלמידיו''.

יו״ר תנועת התעוררות והמועמד לראשות העיר ירושלים, עופר ברקוביץ, אמר ״העיר ירושלים ותושביה מבכים היום את לכתו של גדול בתורה. בצניעותו ובחכמתו הפך את ישיבת הכותל למרכז של אור וחכמה אשר העמידה אלפי תלמידים המובילים היום מצויינות בצמתי העשיה המשמעותיים ביותר של מדינת ישראל. יהי זכרו ברוך״.

ראש מכון "צורבא מרבנן", הרב בנציון אלגאזי, ספד לראש ישיבת הכותל ואמר כי הרב הדרי ''היה גברא רבה במלוא מובן המילה, יהודי עם עוצמות אדירות של קודש וקדושה, מסר נפשו על התורה ועל התלמידים, העמיד דורות של תלמידים לאורך שנים ארוכות.

''הרב הדרי זצ"ל החייה את התורה בעיר העתיקה של ירושלים, זכה לאחר מלחמת ששת הימים להקים את ישיבת הכותל ואף קיים בצורה הפשוטה ביותר את דברי הפסוק 'כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים'. עת הסתלקותו של גדול כזה בתורה צריכים כולנו להתחזק אי"ה, בהוספת קודש ותורה לכלל ישראל'', הוסיף הרב אלגאזי.