כך תפסנו את הסוכן המשטרתיאלירן אהרון

פעיל הימין נועם פדרמן מספר בשיחה עם ערוץ 7 על חשיפת צעיר היהודי ששימש לטענתו כמודיע משטרתי ואף התגלה כי הדיח נערים לפעילות 'תג מחיר'.

"פנו אליי אנשים שהתחברו אליו ומשהו בהתנהלות שלו היה נראה להם מוזר. הם פנו אליי כדי שאני אנסה לבדוק האם זה סתם בחור מוזר, או שמדובר במישהו שאולי משתף פעולה עם השב"כ", אומר פדרמן.

פדרמן נפגש איתו, ''ישבנו במשך למעלה משלוש שעות ובגלל שיש לי ניסיון בחקירות, ידעתי בדיוק לכוון אותו לכיוונים שמצריכים בדיקה. לאחר התפתלויות כאלה ואחרות הסתבר שהוא נפגש על בסיס קבוע עם שוטרי המפלג לחקירות לאומניות במשטרה".

פדרמן מסביר כי הצעיר לא היה מודע לגמרי למטרת שיחותיו עם השוטרים. "הוא חשב שהוא מנהל איתם שיחות כלליות. הוא גם לא כל כך הבין את המשמעויות של הפגישות איתם, אבל הסתבר שהוא מעביר להם מידע".

בשלב הזה, פדרמן הפסיק את השיחה עם הצעיר והזהיר את חבריו. "אמרתי להם 'תראו זה המצב והוא מנהל איתם פגישות ושיחות. כדאי לכם להתרחק ממנו'. הם אכן התרחקו ממנו. אמרתי לו שהוא חייב לעשות 'צום' - זאת אומרת להפסיק להיפגש עם החבר'ה מצד אחד ומצד שני עם המשטרה. הסתבר שהוא ניסה לפנות למחוזות אחרים ולהציע שם מרכולתו".

הוא תושב המקום?

"הוא לא מפה. לא מקרית ארבע ולא מחברון, מאזור מרכז הארץ דווקא''.

איך מזהים סוכנים?

"בוא נאמר כך, אין ציד ואין חיפוש אחרי כאלה. התופעה הזאת קיימת, היא לא חדשה. היו בעבר סוכנים ויהיו גם בעתיד. זה דברים שפשוט מרגישים. מי שמדמיין שסוכן שב"כ זה איזה בחור מוזר עם קרניים שצועק בכוונה 'מוות לערבים' כדי שיחשבו שהוא בחור טוב, זה לא המקרה. דווקא ברוב המקרים הסוכנים הם בחורים יותר נורמטיביים, יותר נראים חלק מהחברה".

פדרמן גם מבקש להעביר מסר למשטרה, "אנחנו בודקים ואנחנו עוקבים. צריך להגיד למשטרה שלא יכול להיות שהם ינצלו בעיות של בחורים כדי להדיח אותם שידיחו אחרים".

במשטרה אומרים בתגובה כי "מדובר בפרסום המתבסס על עובדות שגויות שאינן תואמות את המציאות.
בניגוד לנטען, האסיר לא שימש מעולם כסוכן משטרתי. לא זו בלבד, הרי שמדובר באסיר שהואשם, הורשע ומרצה עונש מאסר בגין מעורבתו באירוע תג מחיר ועצם מעצרו הוא תולדה של פעילות נחושה של המשטרה נגד פשעים מעין אלו".

"מטבע הדברים לא נפרט אודות מידע מודיעיני זה או אחר, אולם נציין כי כל תלונה או מידע המתקבלים במשטרה ומעלים חשד לביצוע עבירות פליליות, נבדקים ביסודיות ומתורגמים במידת הצורך לביצוע פעילות אכיפה ו/או חקירה משטרתית בהתאם", לשון תגובת המשטרה.