ברני פרבר, לשעבר ראש הקונגרס הקנדי – יהודי, ופעיל שמאל המשתף פעולה עם ארגוני לובי מוסלמיים, מאשים את הליגה להגנה יהודית בחבירה לניאו נאצים.

בהרצאה שנשא לא מכבר בפני מנהלת בתי הספר של אזור יורק מצפון לטורונטו אמר פרבר ''קיימות כנופיות בקהילה היהודית המוכרת בשם JDL (הליגה להגנה יהודית) אשר בפועל משלבות זרועות עם ניאו נאצים".

בשיחה עם העיתון היהודי קנדיין ג'ואיש ניוז אמר פרבר: "אני עומד נדהם מכך שליהודים יהיה מכנה משותף עם נאצים". הוא צייץ: "לקיצונים בקהילה שלנו (היהודית) יש מכנה משותף עם נאצים על בסיס גישת האיסלאמופוביה אותה הם חולקים".

בתגובה פרסם מאיר ווישנטיין, העומד בראש הליגה להגנה יהודית, מכתב גלוי לברני פרבר בו הוא לו לזהות בשמם את הארגונים והפעילים "הנאצים" וה"ניאו נאצים".

ווינשטיין טען, כי האשמותיו של פרבר נטולות בסיס בהגדירו אותן כוזבות ודיבה. הוא קרא לפרבר לחזור בו מהאשמותיו ולפרסם ללא דיחוי התנצלות פומבית.

בנוסף, חשף ווינשטיין התבטאויות קיצוניות של אנשי דת מוסלמים בקנדה התומכים במוג'אהידין ואשר התפללו לאללה כדי שיביא חורבן מוחלט והרג על כל אויבי המוסלמים ויטהר את מסגד אל-אקצה מזוהמת היהודים.

ווינשטיין שאל במכתבו את פרבר אם לדעתו עמדות אלה והצידוק להוצאה להורג של להט"ב אינה מזכירים את הנאצים. הוא קרא לפרבר שלא לחבור לפעילים המצדיקים ג'ינוסייד או השוללים את זכות הקיום של מדינת ישראל, אשר פרבר עצמו תיאר כגישה אנטישמית.

לצד זאת, התחייב ווינשטיין להמשיך לפעול למען הקהילה היהודית ולחשוף את אלה אשר מתרפסים בפני קיצונים, אנטישמים, פרו נאצים ופעילים המאמצים אידיאולוגיה המזכירה את הנאציזם. ערוץ 7 אינו יכול לאמת עצמאית את טענות הצדדים.