הנשיא הצ'כי וסגנית שר החוץ ציפי חוטובלי
הנשיא הצ'כי וסגנית שר החוץ ציפי חוטובליצילום: דוברות סגנית השר

נשיא צ'כיה מילוש זמאן מצהיר הערב (רביעי) כי בכוונתו להעביר כבר בחודש הבא את שגרירות ארצו מתל אביב לירושלים.

באירוע חגיגי יחד עם סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, אמר הנשיא הצ'כי כי מהלך העברת השגרירות ייעשה בשלושה שלבים, שהראשון בהם יהיה פתיחת הקונסוליה בחודש הבא.

לדבריו, בתוך חודשים ספורים תושלם העברת השגרירות באופן מלא וכל המוסדות הדיפלומטיים של צ'כיה יפעלו מבירת ישראל.

"כבר לפני שנים ספורות אמרתי שיש להעביר את השגרירות שלנו לירושלים. הגיע הזמן לבצע זאת", דברי זמאן.

בהודעה שפרסם משרד החוץ בפראג נאמר כי הצעד של הנשיא מהווה "הכרה במה שמקובל בכל מדינה שהשגרירויות ממוקמות בעיר הבירה שלה".

עם זאת צויין בה כי "הרפובליקה הצ'כית מכבדת באופן מלא את המדיניות המשותפת של האיחוד האירופי, הרואה בירושלים את הבירה העתידית של מדינת ישראל ומדינת פלסטין העתידית".

נזכיר כי סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, נמצאת בימים האחרונים בצ'כיה במסגרת מסע שכנועים שהיא עורכת במדינות אירופה שיש בהן נכונות לשמוע על העברת השגרירות.

צ'כיה, הנחשבת ידידה קרובה של ישראל, נענתה לבקשה שהעבירה אליה חוטובלי וכאמור מצטרפת לארה"ב ולגואטמלה שיעבירו גם הן את השגרירויות שלהן במהלך מאי לירושלים.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, שהשתתפה באירוע לציון 70 לישראל בו הכריז זמאן על המהלך אמרה, "הגיע הזמן לעשות צדק היסטורי, אתה היית מראשוני המנהיגים בעולם שדיברו כבר לפני ארבע שנים על חשיבות העברת השגרירות. לאור היחסים המיוחדים בין שתי המדינות שלנו, אנחנו מצפים לחגוג את פתיחת השגרירות של צ’כיה בירושלים בקרוב."

גם שר הביטחון, אביגדור ליברמן, התייחס להחלטת צ'כיה להעביר את שגרירותה לירושלים.

"אני מברך את נשיא צ'כיה מילוש זמאן על החלטתו להעביר את שגרירות צ'כיה לירושלים. הצעד המנהיגותי של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, מבשר על שינוי ביחס של מדינות העולם לירושלים. ירושלים היא בירתנו הנצחית והאהובה, נמשיך לחזק אותה ולבנות אותה", כתב ליברמן בחשבון הטוויטר שלו.