מירוץ. אילוסטרציה
מירוץ. אילוסטרציהצילום: istock

לא לוקחים סיכון. מזג האוויר הסוער השורר ברחבי הארץ הביא לדחייתם של שני מירוצי ספורט וותיקים.

המירוץ הראשון שנדחה בשל מזג האוויר הסוער הוא מירוץ 'הר לעמק' החוגג את שנתו העשירית מאז החל. המירוץ שהיה אמור לצאת לדרך היום ולהמשיך מחר, בוטל ונדחה לשנה הבאה, לצערם של אלפי הרצים שנרשמו מראש.

מארגני המירוץ ויוזמיו אמרו כי ביטולו של המירוץ הוא למען בטיחות הרצים וכלל משתתפיו וכי השלכות מזג האוויר על תנאי השטח במסלולי הריצה ובתחנות ההחלפה והמנוחה נרחבות עלולות היו לסכן את כלל משתתפי המרוץ, ולכן נתקבלה ההחלטה.

המרוץ, בו משתתפים למעלה מ-6,000 רצים בכל שנה, הינו מרוץ שליחים קבוצתי, המשלב ריצה בשטחים פתוחים לאורך כ- 230 ק"מ, במהלך היום והלילה- מ'האריה השואג' בתל חי ועד תמרת שבעמק יזרעאל.

מהנהלת עמותת 'הר לעמק' נמסר: "במהלך הימים האחרונים עקבנו בדריכות אחרי עדכוני מזג האוויר הצפוי בסוף השבוע ואף עמדנו בקשר ישיר עם השירות המטאורולוגי. לאחר ששקלנו את ההשלכות הצפויות על המרוץ ואת כל החלופות והפתרונות האפשריים ובהתייעצות עם גורמים מקצועיים, החלטנו בצער רב לבטל את המרוץ. בטיחות משתתפי המרוץ עומדת לנגד ענינו בכל היבט של המרוץ, ולאור זאת, ההחלטה על ביטולו מצערת, אך בלתי נמנעת בשלב זה. מקווים לראות את אלפי הרצים שנרשמו וחיכו מלאי ציפייה גם בשנה הבאה!"

גם מירוץ האופניים "סובב יס פלאנט ירושלים" אשר היה אמור להתקיים ברחבי ירושלים ביום שישי הקרוב נדחה ל-11/5בשל מזג האוויר הסוער, כשזה צפוי להשפיע על מצב צירי הרכיבה בשטח ועלול לסכן את בטיחות הרוכבים.

מארגני התחרות אמרו כי חלוקת הערכות לנרשמים למירוץ האופניים המסורתי שיתקיים זו השנה השישית בעיר הבירה, תתקיים גם בימי רביעי וחמישי השבוע וגם בשבוע בו יתקיים הסובב, בעוד שבועיים. אגב, מירוץ האופניים היוקרתי גראן פונדו ירושלים יתקיים כמתוכנן מחר.