כתובת ''יהודים בואו ננצח'' שרוססה בצפון
כתובת ''יהודים בואו ננצח'' שרוססה בצפוןצילום: דוברות המשטרה

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) טוען כי אנשי המחלקה היהודית של שירות הביטחון הכללי הם שיוזמים את אירועי ה"תג מחיר" שהתרחשו בשבועות האחרונים בכמה כפרים ערביים ברחבי הארץ.

''יש לי הרבה יותר מתחושה שאירועי תג המחיר הרבים של הימים האחרונים, נועדו להשחיר את פניהם של נערי הגבעות כחלק ממאמצי השב"כ להכשיר את העינויים שעברו נאשמי הרצח בדומא, במסגרת ההליך המשפטי שמתנהל בעניין בימים האלה", אמר חבר הכנסת.

לדבריו השב"כ יוזם את אירועי ה''תג מחיר'' באמצעות סוכנים מדיחים שלו, ''כדי להשפיע על השופטים והציבור''.

אתמול חשף ארגון חוננו כי המשטרה הפעילה בקרב נערים בהתיישבות סוכן אשר לפחות ב-2 מקרים שידל נער גבעות לבצע פעולות תג מחיר. הסוכן עדכן את גורמי הביטחון לפני אירועי התג מחיר, במהלכם ולאחריהם, אך במשטרה נמנעו מלסכל אותם.

במקרה אחד, מסר הסוכן לקטין תיק עם חומר דליק וספרי צבע, תוך שהוא משדל אותו לבצע פעולת תג מחיר כנגד ערבים. הקטין סרב לבצע פעולת הצתה, והסכים רק לרסס כתובות.

בהמשך לקח הסוכן את הקטין עד סמוך לשכונת שיח ג'ארח בירושלים והנחה אותו כיצד לכסות את ראשו וכיצד לבצע את תג המחיר. עוד מסר לו הסוכן את נוסח הכתובות שעליו לרסס על בתי הערבים במקום.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה "מדובר בפרסום המתבסס על עובדות שגויות שאינן תואמות את המציאות. בניגוד לנטען, האסיר לא שימש מעולם כסוכן משטרתי. לא זו בלבד, הרי שמדובר באסיר שהואשם, הורשע ומרצה עונש מאסר בגין מעורבותו באירוע תג מחיר ועצם מעצרו הוא תולדה של פעילות נחושה של המשטרה נגד פשעים מעין אלו".

"מטבע הדברים לא נפרט אודות מידע מודיעיני זה או אחר, אולם נציין כי כל תלונה או מידע המתקבלים במשטרה ומעלים חשד לביצוע עבירות פליליות, נבדקים ביסודיות ומתורגמים במידת הצורך לביצוע פעילות אכיפה ו/או חקירה משטרתית בהתאם. משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות נגד פשעי שנאה באשר הם ותמצה את הדין עם כל פורע חוק שייטול חלק במעשים פסולים מעין אלו, בכל זמן ובכל מקום", נמסר מהמשטרה.