דני דנון
דני דנוןצילום: אלירן אהרון

משלחת ישראל לאו"ם והקונסוליה הישראלית בניו יורק ערכו אתמול (ד') אירוע מיוחד בברודווי שבניו יורק, לרגל חגיגות שבעים שנות עצמאות למדינת ישראל.

מאות שגרירים, בכירי או"ם ומנהיגים מקומיים הצטרפו לנציגים הישראליים באו"ם ובניו יורק והגיעו לצפות בהצגה "ביקור התזמורת" בברודווי.

ההצגה, המבוססת על הסרט הישראלי עטור השבחים, מתארת את ביקורה הלא צפוי של תזמורת מצרית המוזמנת להופיע במרכז הארץ אך מוצאת את עצמה במרכזה של עיירה ישראלית קטנה בשנות התשעים, ומציגה את תגובת התושבים לביקורה המפתיע של התזמורת.

במהלך ההצגה, הקהל זכה להצצה לפסיפס התרבויות והדמויות המרכיבים את החברה הישראלית.

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, אמר באירוע "זהו כבוד גדול לארח את חברינו מרחבי העולם בחגיגות השבעים לעצמאותנו. למרות האתגרים הרבים, ישראל כיום בטוחה ומשגשגת מתמיד. אנחנו רק במערכה הראשונה וגדולות ונצורות עוד לפנינו".

קונסול ישראל בניו יורק, דני דיין, אמר '''ביקור התזמורת' הוא סיפור ישראלי בעל מסר אוניברסלי. התרבות הישראלית היא מבין שגרירותיה הטובות ביותר של מדינת ישראל בעולם. מסיבה זו, בחרנו לציין את יום העצמאות ה-70 לישראל בפני הסגל הדיפלומטי הזר בניו יורק בדרך זו. הערב נצפה יחדיו במחזה המבוסס על סרט ישראלי, המשלב ומציג דמויות ישראליות, שפה עברית ומביא את הבית שלנו לבמה בברודווי".

דני דיין
דני דייןצילום: ניצן קידר