פרימן בצעירותו
פרימן בצעירותוצילום: באדיבות המשפחה

ד"ר אבשלום קור נפרד בערוץ 7 מאיש התקשורת הוותיק, מרדכי פרימן, זוכה פרס יקיר ירושלים לשנת תשס"ח, שהלך לעולמו.

"כולם מכירים את פרימן כצופים ומאזינים אבל עם ישראל לא יודע את כל הדברים הטובים שמרדכי פרימן עשה כמנהל מחלקת מורשת יהודית בטלוויזיה הישראלית", מתאר ד"ר קור.

לדבריו, פרימן ''לקח את הטלוויזיה שפנתה לכיוונים אחרים ממורשת ישראל, ומרדכי פרימן כמרדכי היהודי היה יהודי אמיתי שנאבק בכל עניין של תכנים. מדובר באדם יחיד שהתעקש, לא ויתר והצליח במשך שנים במקום שאינו אוהד את יוזמותיו".

פרימן נשא על נס את מורשת ישראל בערוץ הטלוויזיה היחיד שהיה אז בישראל, "הוא הביא תקציבים לפינות חשובות, בין השאר לפינה שלי 'הגיע זמן לשון' וכן ל'פסוקו של מקום'. הוא זה שדאג שבפורים כל עם ישראל יוכל לשמוע בטלוויזיה את מגילת אסתר שהוקלטה מראש.

''אני זוכר שח"כ שולמית אלוני ז"ל פנתה לשר הממונה על רשות השידור זבולון המר ז"ל ושאלה אותו מדוע בתכנית 'פסוקו של מקום' כל הזמן מדברים על מקומות בשטחים. השר המר פנה למרדכי פרימן שענה לו שאנחנו אוהבים לדבר על מקומות שמופיעים בפרשת השבוע או בהפטרה כמו בית אל, חברון שילה ועוד.

''הם היו חבורה של אנשים ספורים שהביאו את היהדות לטלוויזיה כמו גם בנימין צביאלי, חיים הויזמן ואדיר זיק, וחבל על כל מי שכבר איננו. פרימן פעל ברוח הזאת וזכה שגם צאצאיו הולכים ברוח זו, שזה הדבר הטוב ביותר שיהודי יכול לאחל לעצמו''.

ד"ר קור מזכיר גם את שליטה המלאה של פרידמן בשפה העברית. ''הוא לא טעה בדיבור, גם בדיבור איתך בארבע עיניים, והקפיד על דגשים ושוואים נעים, כולנו זוכרים אותו כקריין ב'פסוקו של יום', יהי זכרו ברוך".