משקפים ערכים של עשייה רבה ועבודת ה'
משקפים ערכים של עשייה רבה ועבודת ה'צילום: הלל מאיר

טקס הוקרה למשרתי השירות הלאומי-אזרחי במגזר החרדי נערך בירושלים ובמסגרתו ניתנו שמונה תעודות הוקרה למצטיינים חרדים שמבצעים שירות בצורה יוצא מן הכלל בבתי סוהר, במוסדות חינוך, בלשכות משפטיות, במגן דוד אדום, באיחוד הצלה, בכיבוי אש ובגופים נוספים.

הטקס, שבו נכחו כ-900 חרדים משרתי השירות הלאומי, התקיים בהנחיית איש התקשורת ידידיה מאיר ובהשתתפות רבנים, מנהלי גופים מפעילים ואישי ציבור.

הנושא המכונה "שוויון בנטל", בעיקר בתחום שירות החרדים נמצא כבר תקופה ארוכה במרכז סדר היום הציבורי. בשירות הלאומי מודעים היטב לקשיים אותם המשרתים חווים, הן מצד הקהילה בה אתם חיים הם והן מחוצה לו.

לצד זאת, ישנם משרתים חרדים רבים שבוחרים מדי יום לתרום ממרצם לטובת החברה והקהילה, למרות שנתקלים בהתנגדויות מבית ומהקהילה שלהם. חלקם מאוימים פיזית ומילולית על כך שמשרתים במסגרת השירות הלאומי- אזרחי.

"אנו נדאג לרווחתכם האישית והמקצועית, מאחר ואתם משקפים ערכים של עשייה רבה ועבודת ה'", אמר מנכ"ל הרשות, שר-שלום ג'רבי.

בשירות הלאומי- אזרחי משרתים כיום כ-1,600 משרתים חרדים במגוון מוסדות וארגונים שונים, החל ממוסדות חינוך, משרדי ממשלה וכלה ביחידות מודיעין וסייבר מיוחדות.

לפני כארבע שנים נפתח המסלול האזרחי- בטחוני שבו המשרתים פועלים בתחומי החירום והביטחון ותורמים תרומה משמעותית לביטחון המדינה ולאזרחיה.

שר החקלאות והממונה על השירות הלאומי-אזרחי, אורי אריאל, אמר באירוע "אתם המשרתים בבת עינינו, אתם תורמים באופן יוצא דופן לקהילה ולחברה הישראלית כולה. אנו ממשיכים לעשות מאמצים כדי לתת לכל מתנדב את תחושת הגאווה בהיותו חלק מהשירות הלאומי-אזרחי.

''ממשלת ישראל חייבת לתת תקציבים על מנת שנקלוט עוד אלפי מתנדבים בדגש על בעלי מוגבלויות ושנטיב עם תנאי המתנדבים בשירות הלאומי-אזרחי. אני גאה במתנדבים יש לנו זכות גדולה וגם חובה גדולה לשרת את עם ישראל על כל גווניו. יחד נפעל לתפארת מדינת ישראל", הדגיש השר.

ג'רבי סיפר כי "בשירות הלאומי- אזרחי משרתים כיום כ-1,600 חרדים מהמגזר החרדי. אנו מודעים לכך שמרמים אותנו והדבר קורה בכלל המגזרים. אך תפקידנו לצמצם זאת ככל האפשר והדבר בידינו. לא נהסס להפסיק את שירותם של משרתים שיימצאו כי לא מבצעים את שירותם כנדרש. כך עשינו בעבר וכך עשינו גם השבוע כשהוצאנו שני משרתים שלא ביצעו מלאכתם נאמנה.

''כך גם לגבי גופים מפעילים שיימצא כי משתפים פעולה עם דיווחים כוזבים של משרתים, כפי שפעלנו בעבר כנגד גופים כאלה ורק לאחרונה ביטלנו את אישור הפעלת המשרתים בגוף שפעל באופן בלתי ראוי, סיפר מנכ''ל רשות השירות הלאומי אזרחי.