זירת השיטפון בנחל צופית

דוברת משטרת ישראל ניצב-משנה מירב לפידות התייחסה לאסון בנחל צפית בערבה ואמרה כי ציות להנחיות המשטרה היה מונע טרגדיה שכזאת.

''קבוצת הנערים יצאה לטיול בנחל צפית למרות ההזהרות החוזרות ונשנות שלנו שלא לטייל בנחלי הדרום", אמרה לפידות לרשת ב'. ''זו טרגדיה נוראית. כל כך קל להימנע מאסונות כאלה. צריך רק להישמע להנחיות''.

קודם לכן אמרה דוברת המשטרה, "אנחנו מפרסמים אזהרות רבות כל הזמן. חבל שהגענו לסיטואציה הזו. כל יחידות החילוץ של המחוז הדרומי של המשטרה נמצאות בדרך לשם. חלק מהנערים אותרו וחלקם לא. נקווה שיהיו בשורות בהקשר הזה. מצפות לנו עוד שעות ארוכות".

תשעה נערים, חניכי מכינה קדם-צבאית בתל אביב ותלמידי כיתה י"ב שיצטרפו בשנה הבאה למוסד, נהרגו היום (חמישי) לאחר שנקלעו לשיטפון בנחל צפית שבערבה.

בקבוצה היו כ-25 נערים, ששהו על אחת ממדרגות הנחל כשהמים הגיעו וסחפו אותם. נער אחד עדיין לא אותר ומוגדר נעדר. שניים מהנערים חולצו במצב קל-בינוני, נער ונערה בני 18 שנפגעו מהיפותרמיה וחבלות קלות, לאחר שנסחפו מאות מטרים וחולצו ע"י לוחמי יחידת 669 של חיל האוויר, שהספיקו להגיע אליהם במהירות. 13 נערים, שעמדו במקום יחסית גבוה, הצליחו לטפס החוצה מהנחל וחולצו במצב קל.

בעקבות האסון בנחל צפית בערבה נפתח מרכז מידע בבית החולים סורוקה שמספרו 1255187.

מפקד המחוז הדרומי במשטרה מינה את ניצב משנה יוסי תורג'מן לראש צוות החקירה של האסון בנחל צפית.