זירת השיטפון בנחל צופית

פאראמדיק מד"א ניר יפת שהיה הערב (חמישי) באזור האסון בנחל צפית בנגב, עלה עם ניידת טיפול נמרץ למקום גבוה בשטח, לשם פינו המסוקים של יחידת 669 את הנפגעים הקשים שחולצו מהנחל.

''המראה היה קשה מאוד", סיפר. ''ביצענו במקום מיון ראשוני כשהנפגעים שהגיעו אלינו היו מחוסרי הכרה, ללא דופק וללא נשימה וסבלו מחבלות ומסימני טביעה. בסיוע כוח רפואה של צה"ל ביצענו בדיקות רפואיות ולאחר זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותם של צעיר וצעירות.

"התחושה קשה מאוד'', תיאר הפאראמדיק, ''הייתה לנו תקווה שיחלצו אלינו נפגעים שניתן להצילם אך לצערנו נותרנו חסרי אונים, הנפגעים שהגיעו אלינו היו ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותם''.

באסון נהרגו תשעה צעירים כבני 18 מהמכינה הקדם צבאית "בני ציון" בתל אביב, לאחר שנסחפו בשיטפונות. הצעירים היו חלק מקבוצה של 25 צעירים שטיילו בנחל, סמוך לים המלח, ואחת מהם - נערה כבת 18, עדיין נעדרת.

מתנדבי המשטרה מיחידת החילוץ ערבה, יחד עם מסוקים צבאיים, השתתפו במאמצי החילוץ של המטיילת הנעדרת. למקום הוקפצו כוחות גדולים של משטרה ושל כלל מתנדבי יחידות החילוץ של המחוז הדרומי.

בהערכת מצב בראשות מפכ"ל המשטרה הוחלט על הפסקת החיפושים אחר הנערה הנעדרת בנחל צפית, בשל תנאי מזג האוויר והסיכון של הכוחות המחלצים. החיפושים יתחדשו מיד כשיתאפשר.

יו"ר מפלגת כולנו, השר משה כחלון, הביע צער כבד על האסון בערבה ואמר "אבל כבד נפל הערב על עם ישראל. היפים שבבנותינו ובנינו נקטפו בדמי ימיהם. הנשמה בוכה, הלב נקרע. משתתפים בצערן של המשפחות שאיבדו היום את היקר להן מכל. שולחים איחולי החלמה למשפחות הפצועים. מי יתן ועם ישראל לא ידע יותר לעולם ימים כאלה".