גייק כהן מול חולון, הערב
גייק כהן מול חולון, הערבצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

השבועות האחרונים של מכבי ת"א היו נראים כמו חלום בלהות ארוך. הפסד גרר הפסד וראשות הליגה היתה נראית רחוקה.

אבל הערב (חמישי) הצהובים הצליחו להפתיע אפילו את עצמם עם ניצחון חוץ משמעותי מאוד על הפועל חולון 86-82 ועלייה למקום הראשון בטבלת ליגת העל.

מכבי תל אביב, שבשבוע הבא תזכה לחיזוק משמעותי בדמותו של ג'רמי פארגו, התקשתה בחלק ניכר מהמשחק - אבל בניגוד לשבועות האחרונים ואפילו למשחק ביום ראשון האחרון, הצליחה להתעלות ברגעי האמת.

הצהובים פתחו עם יתרון 5-0, אבל חולון נכנסה מהר מאוד לעניינים, כשוולדן מוביל אותה ויורה מכל טווח אפשרי. המארחים נטלו את ההובלה ופייר ג'קסון עם סל מטורף חתם את תוצאת הרבע, 20-22 לחולון.

הרבע השני נפתח בבליץ חולוני באדיבות תומאס, הרוש והמילטון, אבל מייקל רול וג'ייק כהן היו שם בשביל להשאיר את הצהובים בתמונה.

הקבוצות המשיכו להישאר צמודות זו לזו ושוב פייר ג'קסון היה שזה שקלע את הסל האחרון לפני המחצית, בה פיגרה האורחת 48-50.

הצהובים חזרו מפוקסים יותר לרבע השלישי ועלו ליתרון 64-58 במשחק מצויין של ג'ייק כהן. טי.ג'יי קליין היה זה שעצר את הצהובים הפעם, ובתום הרבע השלישי 66-63 אורחים.

חולון הצליחה להתקרב עד 72-70 ואז הגיע ג'ייק כהן עם שלשה ופייר ג'קסון הוסיף שלשה משלו והיתרון צמח, 78-71.

המילטון צימק, ג'ו אלכסנדר הצטרף עם דאנק והולוואי ירה שלשה והמשחק שוב נגרר לשיוויון. ג'קסון את טיוס עם האלי הופ נהדר פתחו פער של 4, 82-78, 20 שניות לסיום המשחק.

הולוואי סחט עבירה וקלע פעמיים, ג'קסון מן העבר השני קלע רק האחת והמותחן נעמד על 83-82 לצהובים - כשנותרו 12 שניות על השעון.

דיברתולומיאו הצליח בהתקפה הבאה לקלוע 1 מ-2 מהעונשין. הולוואי קיבל הזדמנות לנצח את המשחק אבל החטיא שלשה ומייקל רול מהקו תפר את הניצחון הצהוב.