המדליה החדשה
המדליה החדשהצילום: איגוד הג'ודו

כמעט שברה את השיא. אליפות אירופה 2018 בג'ודו הסתיימה הערב (מוצאי שבת) עם זכייה נוספת במדליה עבור ישראל, כשפיטר פלצ'יק שהתחרה במשקל עד 100 ק"ג זכה במדליית הארד.

הזכיה של פלצ'יק במדליה נוספת השוותה את שיא הזכיות של ישראל באליפות אירופה אחת, כשהפעם האחרונה בה זכתה ישראל באליפות שכזו בארבע מדליות הייתה לפני 6 שנים, באליפות 2012.

ישראל קיוותה להצליח ולשבור את השיא, עם זכיה בטוחה של הג'ודוקא הבכיר אורי ששון, אך זה הודח כבר בסיבוב הראשון ונחל אכזבה גדולה.

המדליה של פלצ'יק מהווה הישג גדול כשזה אף היה קרוב להעפיל לקרב הגמר אך הודח בשלב חצי הגמר בידיי סיריל מארה הצרפתי הוותיק והטכני, שאף הדיח בעבר את אריק זאבי ואורי ששון. פלצ'יק רותק על ידי הצרפתי המוכשר ונחנק, במה שגרם לו להיכנע אחרי 2:15 דקות.

בקרב על הארד חיכה לפלצ'יק ניאז בילאלוב הרוסי בן ה-23, שזכה במדליית הזהב באליפות אירופה עד גיל 23. האווירה הביתית, המוכנות המנטלית והרצון לחפות על ההפסד בחצי הגמר הביאו את פלצ'יק להכריע את ההתמודדות בתוך חצי דקה כשזה עשה איפון ליריבו הרוסי. איפון ששווה מדליית ארד שלישית באליפות ורביעית בסך הכל.

שרת התרבות והספורט מירי רגב בירכה את פלצ'יק על זכייתו במדליית הארד ואת איגוד הג'ודו בכלל על ארגון האליפות. "פיטר נלחם כמו אריה ונתן בכל קרב שלו את המירב", אמרה רגב והוסיפה "אני שמחה שבסוף היום הארוך והקשה הוא בא על שכרו וסידר למדינת ישראל עוד מדליה".

על ארגון התחרות המוצלח אמרה רגב, "אני שמחה שעשינו הכל כדי לארח את אליפות אירופה בג'ודו לראשונה בארץ. הוכחנו שוב שאנחנו ראויים לארח כאן תחרויות בינלאומיות ולעשות זאת בצורה המכבדת והטובה ביותר".