צופר
צופרצילום: אייסטוק

מאבק צופרי השבת: פקחי עיריית ירושלים הסירו בסוף השבוע האחרון שלושה 'צופרי שבת' מגג בית הכנסת של הרב שלזינגר, רבה של שכונת גילה בירושלים.

מדובר בצופרים המתריעים על כניסת השבת והוצבו במקום לפני מספר שנים.

לטענת הפקחים, צופרי השבת השמיעו רעש שחרג בעוצמתו מתקנות הרעש. מנגד, עסקני הקהילה הכחישו את הטענות וטענו כי מדובר בהתנכלות מכוונת מצד קומץ פעילים אנטי דתיים בשכונה.

"אותם פעילים עומדים בכל ערב שבת ומודדים את הדציבלים של צופרי השבת ואת זמן השמעת הצפירה, ומיד כשנרשמת חריגה, ולו הקטנה ביותר הם פונים לפקחי העירייה", אמרו בקהילה.

עוד הוסיפו כי "לא יתכן שהפקחים יתייחסו לכל תלונה ויפעלו בחוסר מידתיות, בזמן שפקחי העירייה לא עושים מאומה לקולות המואזין משכונת בית צפפא הסמוכה, שטורדים את מנוחתם של עשרות אלפי תושבי שכונת גילה בשעות לא שעות".

חברי הקהילה פנו ליו"ר סיעת יהדות התורה בירושלים, חבר המועצה יעקב הלפרין, בבקשה שיפעל להשבת צופרי השבת.

בישיבת הנהלת העיר, שנערכה ביום חמישי, שעה קלה לפני כינוסה של ישיבת המועצה, דרש הלפרין מראש העיר ניר ברקת, שיתערב להשיב את צופרי השבת, אחרת חברי המועצה מסיעת יהדות התורה יחרימו את ישיבת המועצה.

ראש העיר הבטיח להלפרין כי הצופרים יוחזרו. לאחר משא ומתן ממושך עם המנהל הקהילתי בגילה, הושבו הצופרים ביום שישי בצהריים, שעות ספורות לפני כניסת השבת.

יו"ר סיעת יהדות התורה יעקב הלפרין אמר, "אני רואה בחומרה את הניסיון הקנטרני של פעילים אנטי דתיים לפגוע בצופרי השבת, שמשמיעים מוזיקה יהודית שקטה שתי דקות בשבוע".