ישראל כץ
ישראל כץצילום: מארק ישראל סאלם

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ שנאם היום (ראשון) בוועידת הג'רוזלם פוסט בניו יורק, הודה לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ על ההכרה בירושלים ועל העברת השגרירות, וביקש מהנשיא לאפשר לפולארד לעלות לישראל.

"בזכות החלטתו האמיצה והצודקת של הנשיא טראמפ, בימים הקרובים נחגוג את העברת השגרירות לירושלים. כדי להפוך את החגיגה לשמחה עוד יותר גדולה אני פונה לידידנו הנשיא דונלד טראמפ לאפשר ליהונתן פולארד לעלות לישראל ולחגוג יחד עימנו בירושלים", אמר כץ.

עוד הוסיף כץ, "אנחנו עדיין מתמודדים עם איומים ואיראן היא האיום הכי גדול על ישראל והאזור. המדיניות הקשוחה של טראמפ הוכיחה את עצמה כפי שראינו מהפיוס בין הקוריאות. הממשל בישראל הבהיר שההסדר עם איראן פגום ויש לשפרו או לבטלו. הקהילה הבינלאומית חייבת לתמוך בגישה הנוקשה של טראמפ כלפי הגרעין האיראני.

''זה הזמן לבנות קואליציה נגד דאעש ונגד איראן גרעינית. קואליציה שארה"ב תוביל מבחינה מדינית, כלכלית וגם צבאית. ישראל תהיה שם בכל מקרה. סנקציות כבדות כבר הוכיחו כיעילות בהגעה להסדרים ונסיגה מתכנית הגרעין. איראן אולי מתנהגת כמו אימפריה אבל היא לא''.

שר התחבורה הוסיף בנאומו בשפה הפרסית, "הם מדברים כאילו הם עשירים אבל כיסיהם ריקים". כץ הוסיף כי "יש עכשיו אפשרות לדחוק את איראן אחורה בנושא הגרעין. זה תלוי ביישום מדיניות קשיחה ועל אירופה לתמוך במדיניות שהנשיא טראמפ מוביל נגד הגרעין האיראני. על האירופאים להבין שלחץ של פוטין על איראן יכול למנוע מלחמה מחר.

''בכל מקרה, ישראל מצידה ערוכה לעשות כל מה שהיא יכולה כדי למנוע מאיראן לפתח יכולת גרעינית ולבסס את עצמה בסוריה. אנחנו נמשיך לאכוף את הקו האדום שלנו. זה הזמן לעצור את איראן. זה הכרחי ואפשרי", כך השר ישראל כץ.