תערוכה אנה פרנק
תערוכה אנה פרנקצילום: יחצ

היומן הגרפי, בעיבוד ארי פולמן ודוד פולונסקי, מגיע עכשיו גם לתערוכה. הסיפור, הדפים והתערוכה, מתארים את סיפורה של אנה פרנק (1929 - 1945), נערה יהודייה מתבגרת, אשר חָלקָה במשך 25 חודשים אגף סודי קטן ודחוס עם הוריה, אחותה וארבעה אנשים נוספים.

אנה השאירה אחריה יומן בו תיארה את סיפור חייה וחיי היומיום במסתור, עד אשר נשלחה למחנה השמדה. היומן הפך לנכס בספרות וזכה למספר רב של גרסאות ותרגומים.

היומן הגרפי מופיע לעתים כקומיקס "קלאסי" עם גריד, בלוני דיבור ועוד, סצנות נבחרות זוכות לכפולות עמודים שיש בהן רק מעט טקסט או עמוד שלם המוקדש לאיור בודד המבקש לבטא רעיון אחד המופיע ביומן. מנגד, בעמודים אחרים הטקסט מופיע כפשוטו וממלא את העמוד, עם איורים קטנים בצדיו או בין הפסקאות.

פולונסקי אייר את היומן באינספור דימויים המבטאים את נפשה של אנה ואת עולמה הפנימי העשיר. במספר מקומות לאורך היומן, פולונסקי בחר לאייר סצנות או להדגים הלכי רוח של הדמויות, דרך התייחסות ליצירות מופת מתוך תולדות האמנות, לעיתים בצורה ישירה וברורה ולעיתים מרומזת יותר.

המחווה ליצירות-עבר מתקופות שונות, מאפשרת לפולונסקי לשלב בין מחשבה חופשית ודמיון, בין פנטזיה והומור, בין סגנונות אמנות שונים לקומיקס ולהפוך את הקריאה למרובדת ורב גילאית.

התערוכה מוצגת בגלריה דואק במשכנות שאננים והכניסה חופשית.